H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.
Los van de H&M-integratie is de marketingdeal ook zichtbaar als lens in de Snaps eigen app. De partijen kondigden de samenwerking gisteren aan. De marketeers van H&M zullen de ervaringen met interesse volgen, omdat het snijvlak van AR-technologie, social media en e-commerce wordt gezien als een transactioneel ideale drie-eenheid.
De twee partijen brengen entertainment, inspiratie en transactie dichter bij elkaar dan een gemiddelde webwinkel zou kunnen. Dat is ook de reden dat TikTok en YouTube dezelfde mechanismes bij elkaar proberen te brengen in hun respectievelijk apps.
De exclusieve ‘experiences’ zijn ontworpen door H&M in samenwerking met het Institute of Digital Fashion, een in Londen gevestigde digitaal atelier en denktank.
Snapt vertelt in een persbericht over zijn bereik: sinds januari 2021 hebben meer dan 250 miljoen Snapchatters meer dan 5 miljard keer gebruik gemaakt van AR Shopping Lenzen. Wereldwijd bereikt Snapchat meer dan 75 procent van de 13-34 jarigen in meer dan twintig landen en heeft het meer dan 363 miljoen dagelijks actieve gebruikers. In Nederland bereikt Snapchat meer dan 4,5 miljoen gebruikers, met een bereik van 90 procent in de leeftijd 13-24 en 70 procent in de leeftijd 18-34.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond