Deel dit artikel
-

H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland

Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.

Een jaar na de introductie van Afound op zijn thuismarkt voelt H&M Group zich comfortabel genoeg met de nieuwe formule om de internationale uitrol te beginnen. Dat is de eerste stap van het Europese expansieplan.

Afound belooft zijn klanten kortingen van 25 tot 70 procent op geselecteerde modemerken. Zoals uit eerdere inventarisatie van Emerce bleek dat deels vastzak-broekzak, omdat de leveranciers aan de outletmarktplaats ook uit de H&M-stal komen: H&M, COS, Weekday, Cheap Monday en & Other Stories. Maar ook externe verkopers krijgen er ruimte.

Er zijn twee manieren voor retailers om zich aan te sluiten bij Afound (Instagram). Dat kan verlopen via de meer traditionele weg van de inkoop. Het bedrijf koopt artikelen in en biedt deze vervolgens via de winkels en online aan. Een tweede optie voor retailers en merken is om de eigen systemen te koppelen met Afound en vervolgens gedeeltelijk automatisch artikelen toe te voegen aan het platform. De fulfillment en logistiek zijn dan voor eigen rekening. Afound werkt hiervoor samen met Mirakl, een bekende naam in marktplaatsdiensten.

Foto: Rory MacLeod (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Louise Baars

Leuk. Leuk. Leuk!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond