Deel dit artikel
-

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Dat vertelde de leiding van het Zweedse concern vanochtend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

H&M boekte in de eerste zes maanden van 2017 een omzet van 5,3 miljard euro en de winst na belasting steeg met zes procent tot 859 miljoen euro. CEO Karl-Johan Persson noemt de grote markten Nederland, Amerika, China en Zwitserland ‘uitdagend’ (PDF). Waarom dat zo is, houdt hij voor zich maar vermoedelijk doelt hij op de concurrentie met Zalando, Zara en Primark.

Afgelopen kwartaal richtte het bedrijf zijn digitale aandacht vooral op het Verre Oosten. Het ging live met webwinkels in Singapore, Macau, Tawain, Hong Kong en Maleisië. Volgend jaar staat een van de grootste lancering op de agenda: die in India, een land met meer dan een miljard inwoners.

Vandaag de dag is het H&M-concern in 41 landen actief met webwinkels. Niet enkel met het merk H&M, maar ook met COS, & Other Stories, Monki, Weekday en H&M Home. Daar komt later dit jaar het merk ARKET bij, met vijf fysieke winkels en webshops in achttien landen.

Foto: Elvert Barnes (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond