H&M opent wereld op Roblox

H&M Group opent een virtuele wereld in Roblox waar spelers met materialen kunnen experimenteren en hun spelkarakters naar wens kunnen kleden.
Dit dient twee doelen voor het Zweedse modeconcern. Aan de ene kant laat het zich zien als actieve deelnemer in de leef- en belevingswereld van aanstaande doelgroepen. Aan de andere kant is het een soort R&D-lab waar H&M gedrag en voorkeuren van jongeren kan onderzoeken.
Andere merken gingen H&M al voor op Roblox. Onder hen: Gucci, Burberry, Carolina Herrera en Tommy Hilfiger.
Anders dan veel andere metaversa die met veel bombarie werden gelanceerd, is Roblox geen eendagsvlieg. Het bedrijf is beursgenoteerd, verdient geld en heeft een miljoenenpubliek dat de spelomgeving dagelijks bezoekt. De recentste cijfers laten zien dat er in november dagelijks 57 miljoen gebruikers inlogden (+16%). Zij besteedden er gezamenlijk 3,9 miljard uur (+10%) en genereerden een omzet van 190 miljoen dollar.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond