Hogere kerstomzet in (web)winkel

Winkeliers verwachten dit jaar een stijging van de kerstomzet met ruim 3 procent ten opzichte van 2015. Dat is inclusief de omzet van webwinkels, aldus Detailhandel Nederland.

Op de drukste twee dagen voor kerst rekenen consumenten naar verwachting meer dan 44 miljoen keer af in de winkel. In de webwinkel zal het dit jaar om circa 2 miljoen betalingen gaan op de piekdag.

De branchevereniging ziet omnichannel winkelen toenemen. Zo kan er online worden besteld bij onder andere bakkers en slagers. De bestellingen kunnen vervolgens worden opgehaald in de winkel of worden thuisbezorgd. Bij verschillende supermarkten kunnen klanten gebruik maken van een online reserveringssysteem. Op die manier hebben ze de garantie dat gewilde producten nog aanwezig zijn in de winkel op het moment van inkopen doen.

Het online kopen van cadeaus voor de feestdagen wint ook nog verder aan populariteit, meldde een dezer dagen ook GfK. Vorig jaar gaf 68,3 procent van de mensen die cadeaus kopen aan dit online te doen en dit jaar is dit percentage gestegen naar 72,2 procent.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug