Deel dit artikel
-

Hotelpas.com blijkt kopie van Hotel Gold Card

Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.

De Consumentenbond waarschuwde een dezer dagen voor Hotelpas.com, een schimmig internetbedrijf dat vakantievouchers uitdeelt. Wie deze activeert, zit vast aan een abonnement voor onbepaalde tijd van 299 euro per jaar.

Op de vouchers staat niet dat het om een abonnement gaat, alleen dat de voucher binnen een bepaalde periode geactiveerd moet worden. Volgens de Consumentenbond hoeven consumenten niet te betalen, ook niet wanneer het bedrijf verwijst naar de voorwaarden.

Hotelpas.com blijkt dezelfde organisatie te zijn als Hotel Gold Card, die zes jaar geleden consumenten tot wanhoop dreef. Zo werden consumenten gebeld met de mededeling dat ze een prijs hadden gewonnen, of door de gemeente waren geselecteerd.

In een enkel geval werd gerefereerd aan een betaald abonnement voor ‘gratis overnachtingen’ in ruim duizend hotels in Europa, maar kregen klanten bedenktijd. Het op- of afzeggen van de kaart bleek echter een moeizaam proces, met e-mailadressen waarop vrijwel nooit werd gereageerd, en dure 0900-nummers. Bij consumentenprogramma’s Radar en Kassa zijn de vele klachten nog na te lezen.

Hotelpas.com blijkt volgens de Whois-gegevens als adres het kantorenpand Stationsplein 8K in Maastricht te hebben opgegeven, en als e-mailadres info@lekkerhotel.nl. Datzelfde adres in Maastricht werd destijds ook gebruikt voor Hotel Gold Card, net als de bedrijfsnaam Hotelkaart. Ook nu weer duiken dezelfde namen op van medewerkers, die naar de overtuiging van sommige gedupeerden helemaal niet bestaan.

Er lijkt ook nog een relatie te zijn met Free Hotel Group, dat op verzoek van PCM Dagbladen in 2007 failliet werd verklaard (pdf) omdat niet was betaald voor advertenties. Ook dit bedrijf handelde in kaarten waarmee korting kon worden verkregen in onder andere hotels en restaurants.

Na alle ophef rond de Hotel Gold Card bleef het enkele jaren stil, totdat onder een nieuwe naam dezelfde trucs werden toegepast. In 2013 waarschuwde de Consumentenbond voor ongeldige verlengingen van abonnementen. De recente gedupeerden hebben bij VakantieVeilingen een voucher geactiveerd.

Volgens Hotelpas gaat het om klanten die bij activatie een kaart wel degelijk hebben gekozen voor een doorlopend abonnement. De site is sinds dit weekend overbelast en niet meer bereikbaar.

Deel dit bericht

45 Reacties

Maureen van Luijn

Beste consumentenbond,

Hoef ik nu niet te betalen? Ik word bestookt met emails!Maar ben bang voor incassokosten etrc. Ik kan met niet heugen me te hebben geabonneerd te hebben op de hotelpas! Hoefde iets te activeren. Maar moet nu al 2 maanden bijna 25 betalen als het aan hen ligt5, wat een oplichters!
Bedankt voor u bericht!

Moddejonge

Ook mij proberen ze er op een doortrapte manier in te luizen, ondanks het feit dat ik ten tijde van activatie van de ¨gewonnen¨ waardebon (Vakantieveilingen.nl) op geen enkele wijze werd geattendeerd dat een doorlopend abonnement het gevolg zou zijn.
Wel vermelde Vakantieveilingen.nl expliciet dat de onderhavige hotelpas na 1 jaar automatisch zou stoppen !
Deze ernstige misleiding heb ik dan ook terstond gemeld.

Merel

Ook ik heb een mail gekregen dat ik mijn abonnement moet betalen. Ten eerste heb ik nooit om verlening gevraagd, nooit de pas gebruikt en op de laatste plaats heb ik nooit eerder een betalingsmail gehad. Ook de site om de pas te beeindigen is buiten bereik.

Ik wil de medewerkers graag zelf spreken of mailen, maar dit schijnt ook onmogelijk.

Kortom wel verwachten dat wij betalen en geen verdere info. Het lijkt allemaal niet te kloppen!

Tamara

Hier ook hetzelfde bericht ontvangen.
Ik probeer hotelbon te bereiken maar gegevens zijn onvindbaar.
Wij hebben nog niet betaald en zijn dit ook niet van plan. Maar angstig voor de dreigementen zijn we wel een klein beetje.
Wij hopen snel een reactie te ontvangen van wat te ondernemen zodat dit stopt!

Heleen

Wat een smerige streek! Zo mag je een contractuele verplichting toch niet verstoppen? Moet ik dan altijd alle algemenen voorwaarden gaan lezen om te zien wat ik kennelijk nog meer koop??
Ze reageren ook nergens op.. dit is zeer welbewuste oplichting.

Karen

Hotelpas is onvindbaar op internet. Moet je wel wat ondernemen om deze praktijken te stoppen of kan je het negeren? Ik hoop hier snel duidelijkheid over te hebben.

Johan en Marianne

Wij hebben ook 2 mails gehad. Wilde net betalen….deed de link het niet meer! ik via google hotelpas in getoetst toen zag ik deze website….toch maar even gelezen. Blij dat ik niet betaald heb.

Ben niet gauw bang voor een incassobureau. Heb eerder meegemaakt dat het onterecht was en dat ik er onderuit kon.

Zal de voucher van vakantieveilingen eens opzoeken. Oja mensen een tip doe dit bericht ook even ctr + print screen, plakken in word en opslaan !!!.

En anders stappen we als nog WEER naar Kassa, radar of iets degelijks. Heb ik ookal in de email gezet die ik stuurde bij de eerste betalingsmail die ik kreeg.

Inge

Ik heb het volgende naar de klantenservice gestuurd:

Ik heb ooit een hotelvoucher gekregen van een vriend (vermoedelijk via vakantieveilingen). Deze was een jaar geldig en daar heb ik gebruik van gemaakt.
Nu krijg ik een mail met een betalingsherinnering via een stilzwijgende verlenging.
Ik wil u alleen op de hoogte brengen van het feit dat ik hier totaal niet van gediend ben en hier ook zeker niet aan zal voldoen.

Overigens, na 5 minuten googelen werd mij al duidelijk dat dit niet per ongeluk is gebeurt en dat ik ook zeker niet de enige ben.

Bij deze verwacht ik dus geen mails meer te ontvangen en zal alles van Hotelpas volledig geblokkeerd zijn m.b.t. mijn gegevens.

Met vriendelijke groet,

Mijn tip: NIET BETALEN!

Lisa

Bij mij precies hetzelfde aan de hand als in vele verhalen over de hotelpas. Ze antwoorden inderdaad niet op e-mails, maar blijven herinneringen sturen. Bij de spam gooien dus? Bedankt voor de bevestiging dat het niet deugt!

Kristy

Wat is nou precies de bedoeling? Wel betalen of niet betalen? Ik heb vanochtend met incassobureau van Lith gesproken, zij hebben hotelpas.com inderdaad als klant. Er wordt dus wel actie ondernomen van hotelpas.com, maar reageren op klanten kunnen ze niet? Dit kan toch niet zomaar? Ik ben een student van 20 dus wanneer ze mij mailen over een incassobureau krabbel ik al snel terug..

Boy

Ook ik heb een mail gehad!! Heb ook al geprobeerd te bellen en te mailen maar geen reactie gekregen! Graag zou ik willen weten of ik nu moet betalen of niet? Heb namelijk geen zin in die incasso!

Groetjes boy

Fam. Heijman

Op 30 augustus hebben wij ook een eerste mail ontvangen van Hotelpas, de tweede mail kregen wij gisteren. Als wij binnen 5 dagen geen €24,92 overmaken zal er incassokosten berekend worden over het openstaande bedrag, en de vordering bij een incassobureau neergelegd worden.

1 1/2 jaar geleden hebben wij voor €7 een veiling gewonnen (Hotel Express Silver Card). Het abonnement zal na 1 jaar automatisch GESTOPT worden. Registreren moest binnen 1 maand gedaan worden.

Vakantieveilingen gebeld, de desbetreffende incassobureau gebeld maar helaas kunnen hun ons niet verder helpen. Van Hotelpas horen wij al helemaal niks, maar wel herinneringen sturen EN.. een nieuwe registratie/welkomst mail.

Wat moeten wij nu doen??? Wat is onze recht???

Fam. Heijman

P.S.

Nooit een pas ontvangen, en nooit gebruik gemaakt van hun diensten.

Lauren

Zojuist ook een email ontvangen ter herinnering, indd een bedrag van €24,92. Ik heb deze kaart nooit geactiveerd of gebruikt.. en ik heb hem nog nooit verlengd. Als ik op de link betaal, werkt ie niet.. Ze dreigen wel binnen 5 dagen niet betalen, incassokosten.. wat nu??!

Brenda

Niet betalen!
Wat je ook doet, niet betalen. Stuur ze een klacht per mail en laat het daarbij, dezelfde mail sturen ze naar al hun klanten, het is dus helemaal niet waar.
Ook het incassobureau zou hier niks mee kunnen omdat ze toch geen bewijzen hebben.

Vanya Pistora

Wederom ook een betalingsherinnering ontvangen van 24,92eu en dreiging incassokosten.
De link werkt niet. Er stond inderdaad bij dat na 1 haar alles automatisch zou stoppen.
En dan bijna drie jaar later, krijg je opeens een betalingsherinnering in je inbox??
Ik wil niet betalen, maar de dreiging met incasso vind ik wel eng! Zeker omdat het dan geregistreerd zou staan in een dossier?!

Jolanda

Ook ik heb beide mails ontvangen. Hotelpas ooit ‘gekregen’ niets gezien of gelezen over abonnement, laat staan verlenging.

Direct een mail terug gestuurd met de mededeling dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. In de mail moet je een klantnummer opgeven, geen idee wat dat is, nooit pas ontvangen.
Geen enkele reactie op deze mail ontvangen.

Vrijdag de herinneringsmail ontvangen, waarin gedreigd wordt met deurwaarder.
Ben blij dat ik even ben gaan googlen en deze berichten tegen kwam.
Ik wilde eigenlijk gaan betalen om van het gezeur af te zijn, maar dat ga ik nu niet meer doen. Overigens is de site nu uit de lucht, wat heel vreemd is als je mensen de mogelijkheid geeft op te zeggen door 1 maand te betalen.

Ook heel vreemd dat je ze niet telefonisch kan bereiken.

Gevalletje oplichters!!

miltje1981@gmail.com

Ik ben ook overdonderd met hun dreigende mails, alleen heb ik meteen betaald via de link en is 2 maal afgeschreven. En ze willen mij geld niet terug storten. Ze dreigen incasso te sturen sls ik iedere maasnd niet betaal! Vind het ook eng. En heel vervelend.nooit een pas gehad. Eenmalig via vakantie veiling een voucher geactiveerd en inmiddels is die ook al vervallen. Wat nu…als ze toch iedete maand geld willen. Ik heb ze gevraagd om het bewijs waarop ik heb geactiveerd.De consumenten bond kan ook niks betekenen voor mij in mijn geval.

Bilal Badri

Same here. Heb zojuist een klacht ingediend via de mail en ben verder zeker niet van plan om ze te betalen.

Marlyn

Ik heb zojuist ook een klacht ingediend bij zowel hotelpas.com als vakantieveilingen!
Ik ben niet van plan het bedrag te betalen!

Paula

Ook wij hebben een email ontvangen…

Met vriendelijke groeten,

Rob Veenvliet

——– Oorspronkelijk bericht ——–
Van: “r.veenvliet”
Datum: 06-09-2015 09:02 (GMT+01:00)
Aan: klantenservice@hotelpas.com
Onderwerp: Fw: Betalingsherinnering!

sorry ik weet van heen abbonement af.

graag hoor ik van u sinds wanneer en hoe dit afgesloten is en hraag per direct opzeggen.

Met vriendelijke groeten,

Rob Veenvliet

——– Oorspronkelijk bericht ——–
Van: Hotelpas
Datum: 05-09-2015 13:47 (GMT+01:00)
Onderwerp: Betalingsherinnering!

Hotelpas
Heeft u inmiddels betaald? Gelieve deze herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Uw betaling wordt nog in onze administratie verwerkt.

Geachte hr/mv heer #####

Ondanks eerder verzoek hebben we uw maandbetaling van 24,92 euro betreffende de verlenging van uw Jaarkaart nog niet ontvangen. Over 5 dagen heeft u 2 maanden betalingsachterstand en dient u dan 49,84 euro te voldoen.

Wellicht is het u niet duidelijk waarom uw lidmaatschap is verlengd en heeft u inmiddels per mail gereageerd. Lees dan onderstaande informatie:

– U heeft een kaart met een abonnement wat dient te worden opgezegd.

– U heeft bij activatie gekozen voor de kaart met een doorlopend abonnement. Voordat u deze bestelling kon uitvoeren bent u uitvoerig geïnformeerd over de hierbij horende voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan. Hierdoor vervielen de voorwaarden van het oorspronkelijk aangeschafte product welk wellicht niet hoefde te worden opgezegd. Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Reeds overgeboekte betalingen worden niet teruggestort vanwege bovenvermelde redenen.

Wij verzoeken u om per omgaande de betaling van het verschuldigde bedrag van 24,92 euro te voldoen. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen we de vordering overdragen aan ons Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven. De ‘buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de wet maximering incassokosten, art. 6:96 lid 5 BW’ komen dan ook voor uw rekening. Bovendien wordt aanspraak gemaakt op de wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent.

IK WIL HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 24,92 EURO BETALEN:

Middels onderstaande link kunt u opzeggen en direct betalen. Na betaling wordt uw abonnement automatisch beëindigd.

Klik hier

UITSTEL VAN BETALING

Mocht u kunnen aantonen dat u tijdig heeft opgezegd (uiterlijk een maand voor de oorspronkelijke vervaldatum) of andere zwaarwegende redenen hebben om niet te betalen, stuurt u dan een (liefst aangetekend) schrijven met uw adresgegevens, tel. nummer en uw klantnummer naar onderstaand postadres. Zolang uw schrijven niet door ons is beantwoord kunt u de betaling uitstellen en zullen we de vordering vooralsnog niet overdragen.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Anouk de Vries

Ledenadministratie

Postbus 4299

6202 WC Maastricht

Ten eerste ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een oas hebt gebruikt en die eerdere verzoeken heb ik ook niet gekregen.
Als zij een incassobureau inwillen schakelen prima,als ze dan bij iedereen een civiele proceduren gaan opstarten zijn ze zo failliet,want zeg nou eerlijk…wie gaat een rechtzaak beginnen tegen iemand voor € 90,- ,want een rechtzaak aanspannen kost zo al € 250,-
Mijn advies niet betalen en ook niet reageren op het incassobureau

Hotelpas
Mail: no_reply@hotelpas.com

Afmelden nieuwsbrieven/emails: Click here

marianne legemaat

hier ook net een mail gekregen en ook niet van plan om te betalen
ooit iets gewonnen via vakantieveilingen
vind het prima hoor kom maar op geef het straks door aan mijn rechtsbijstand

van Leusen

Ook ik heb in 2013 een hotelpas via vakantieveiling gewonnen. Vlg vakantieveiling waren deze een jaar geldig. Nu ruim 2 jaar later krijgen we 2 emails, dezelfde als hierboven omschreven. 2x heb ik hotelpas duidelijk gemaakt dat ik niet van plan ben om te betalen en dat zij mij maar moeten tonen dat ik een overeenkomst met hen ben aangegaan en dat zij een handtekening van mij hebben. Geen enkel bericht terug maar wel dreigen. Misschien is het goed wanneer de Consumentenbond of Kassa zich hiermee gaat bemoeien. Dit is pure oplichterij! Ook sta ik op het punt te kijken of ik iets met de rechtsbijstand kan. Deze mensen moeten gestopt worden! Ze veroorzaken onnodig onrust bij mensen.

Lot Dewaele

Heb exact hetzelfde voor, was van plan dit nu over te maken, maar ik kom uit België en heb een BIC code nodig voor buitenlandse betalingen, die valt nergens te vinden. Als ik dit allemaal lees komt het erop neer dat niemand van jullie betalen? Ik wil niet voor verrassingen staan en plots een factuur in de bus krijgen van honderden euro’s…

aristidiene@msn.com

Ik heb ook deze mail ontvangen maar had deze op 4 juli 2012 gekocht bij vakantieveiling en deze was geldig tot 2013. en er stond duidelijk in wordt niet stilzwijgend verlengd.
Stelletjes dieven, wij gaan niet betalen.
Rot op, ik lust ze rouw.

Reina

Hier precies hetzelfde. Ik kan bij vakantieveilingen niet zien dat ik een hotelpas heb gewonnen. Ook nooit gebruik gemaakt van deze pas. En inderdaad 24,92 betalen. Ik heb een mail terug gestuurd, maar die komt niet aan. Blijkbaar kun je er niet op reageren. Wat moet je nu doen?

frans44

Ik heb dezelfde ervaring. Daarbij bovendien nooit gebruik gemaakt van ’n hotel-pas of ’n hotel-voucher.Beantwoording … ho maar … dat doen we niet.
Wat ik mij afvraag is de rol van de Gerechtsdeurwaarder en Incasso Bureau Van Lith uit Eindhoven. Wordt die naam zomaar misbruikt of zijn ze ook actief daarbij betrokken?? Meegaan met dit soort ‘ordinaire praktijken’ kan ik mij niet voorstellen, maar toch … ‘stilzitten’ lijkt mij ook geen optie! Hoewel dus Hotelpas.com een relatie, gaat men inhoudelijk niet in op intrieste gang van zaken Hotelpas.com.
Is het geen tijd dit ‘ns nader te laten onderzoeken??

jen

Goedenavond,

Ik ben blij dat ik deze reactie’s lees. Via vakantieveilingen had ik de hotelpas gewonnen, vervolgens heb ik er nooit gebruik van gemaakt. Er stond zelfs duidelijk in de omschrijving: Het abonnement stopt automatisch na 1 jaar.

Nadat ik bovenstaande reacties heb gelezen heb ik, op 2 voorgaande mails, een mail teruggestuurd dat ik niet ga betalen en de reden waarom.

Ik ben erg benieuwd of er iemand is die wél benaderd wordt én gedwongen wordt tot betalen door het incassobureau.

Veel sterkte allen!

Priscilla van Breukelen

Hier idem dito,

5 september hetzelfde mailtje gehad als eerder hier getoond. ik heb een dag later een mail teruggestuurd dat ik het te zot voor woorden vind dat als ik in 2013 een vakantieveilingbon win zonder bindende voorwaarden en het een jaar geldig is ik inmiddels een jaar na verlopen van de bon een betalingsherinnering krijg.

ik wilde ze gaan bellen maar ze zijn niet te vinden.

stelletje prutsers. ik ben blij dat ik een goede rechtsbijstands verzekering heb die kunnen ze aan hun laars krijgen en anders trek ik ze eigenhandig over de balie heen daar.

sterkte iedereen en zekers niet gaan betalen hoor.

priscilla van breukelen

priscilla v. B

zie

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/hotelpas-com-opnieuw-in-de-fout/

als je googled zijn er al zoveel klachten geweest bij de consumentenbond.

kirsten

Heb hetzelfde probleem. Ik heb reeds contact opgenomen met consuwijzer en zij hebben mij geïnformeerd dat ik niet hoef te betalen. Wel moet ik een aangetekende brief naar hotelpas opsturen en daarin vermelden dat wat zij doen volgens de wet niet mag. Deze brief is al gegeven op de website van consuwijzer. Alleen nog persoonlijke gegevens invullen. Voor vragen daar naartoe bellen! Heeft mij erg geholpen. Het adres van hotelpas is te vinden op de website van de kamer van koophandel. Ze noemen zichzelf nu Hotel Express International b.v. Succes!

Marijke

Ik heb een tijdje na mn activering deze link gekregen van Hotelpas / Hotel Express.
http://ho.hotel-express.com/hotelpas

Deze zijn nog wel gewoon online.

Marc

Ik word met dezelfde onzin lastig gevallen.
ik ben terug gaan zoeken op vakantieveilingen en heb idd een lang weekend naar een wereldstad gewonnen in mei 2014 voor €3,-

dit staat erbij vermeld:

Data
Geldig t/m 1 jaar na uitgiftedatum.
Het abonnement stopt automatisch.

ik betaal geen rooie cent, laat de deurwaarder maar komen !!!

Laura

Ook ik heb al twee mails ontvangen dat ik moet betalen en ook ik kan niemand bereiken.
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen want ik zit niet te wachten op hoge incassokosten.
Iemand advies?

Marjolein

Kirsten, misschien is het handig om een link toe te voegen aan je bericht. Ik kan de voorbeeld brief namelijk niet vinden op de site van de consuwijzer

S. Oomen

Ik heb dus wél betaald, heel stom, maar ik was ook niet van plan aan een belachelijk duur abonnement vast te zitten. Nu dit alles gelezen te hebben, ga ik ervan uit dat ik mijn geld kwijt ben? Heb wel meteen dezelfde dag een mail gestuurd met betaalbewijs en kopie van voucher maar geen enkele reactie gekregen.

John Prins

Heb via van Lith het Emailsadres klantenservice@hotelpas.com gekregen.

Dit heb ik gestuurd:

Quote

Geachte heer/mevrouw

Ook ik ben helaas in het ongelukkige bezit van een Hotelpas.

Zoals op internet blijkt zijn er honderden mensen aangeschreven middels onderstaande mail.

Ten onrechte wordt hierin aangegeven dat het zou gaan om een “herinnering”,

echter is er nooit sprake geweest van enige communicatie geweest betreffende achterstand van betaling.

Ik vind dit een zeer onaangename manier van benaderen en ben van mening dat deze gang van zaken

uw naam niet ten goede zal komen.

Het heeft me veel moeite gekost om maar enige contact gegevens van Hotelpas te vinden,

daar de site niet bereikbaar is en verder overstelpt wordt met een regen aan negatieve berichten.

Via uw partner, Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven, heb ik dit emailadres gekregen.

Uit bijgaand Voucher kunt U zien dat het betreft om een overeenkomst voor de duur van één jaar welke na

einddatum automatisch stopt.

Dit houdt dus in dat deze niet automatisch verlengd wordt zoals door U gesuggereerd.

Ik ga er dan ook vanuit dat de zaak hiermee afgedaan is en zie me dan ook niet genoodzaakt enige vorm van vergoeding aan U over te maken.

Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als AUTOMATISCH ANTWOORD het volgende

Geachte heer, mevrouw,

Helaas zijn er ongewild verlengingsmails verzonden naar een aantal klanten die geen doorlopend abonnement bij ons hadden afgesloten.
De afgelopen 2 weken hebben we te maken gehad met zeer ernstige cyber aanvallen op onze server waardoor onze site regelmatig onbereikbaar is en we ook niet in onze admin kunnen werken.

Wij zijn momenteel afhankelijk van het beëindigen van deze aanvallen zodat we onze administratie op orde kunnen brengen.
Mocht u van mening zijn tot onze klantenkring zonder doorlopend abonnement te behoren en toch mails om te verlengen heeft ontvangen, dan verzoeken wij u om deze vooralsnog als niet verzonden te beschouwen.

Mocht blijken dat u wel een kaart met een abonnementsvorm heeft dan komen wij hier zo snel mogelijk op terug. Uiteraard zullen we dan vanwege de ontstane situatie vooralsnog geen extra (incasso) kosten in rekening brengen. Helaas zijn wij momenteel niet in staat om op korte termijn uit te zoeken of u de verlengingsmail al of niet terecht heeft ontvangen.

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor de overlast.
Voor de meest gestelde vragen verwijzen wij u naar de FAQ op onze site.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice

John Prins

DATA
Geldig t/m 1 jaar na uitgiftedatum.

>>>>>>>>Het abonnement stopt automatisch.<<<<<<<<

Na het winnen van de veiling heb je 30 dagen de
tijd om de code te verzilveren op
http://www.hotelpas.com/vakantieveilingen.
AANVRAGEN
Vraag de Hotel Express Card aan. Dit doe je
door de code binnen 30 dagen na het winnen
van de veiling te activeren op
http://www.hotelpas.com/vakantieveilingen
Let op dat je dit binnen 30 dagen na het winnen
van de veiling doet.
Na activering ontvang je een mail met je unieke
inloggegevens waarmee je de hotels van je keuze
online kunt boeken.

janet

Ook wij zijn genaaid. Maar er wel ingetrapt..simpelweg voor de angst van die extra kosten hebben we betaald. Omdat wij ons nog ergens vaag herrinnerde over een gekochte voucher bij vakantieveiling in 2014.
Dus wij dachten dat wij de “kleine lettertjes” niet hadden gelezen. Prompt kregen we wel een bevestiging van de opzegging, die ik na betaling gelijk verstuurd heb, maar 1-11 zou het abonnement afgelopen zijn. Echt dom dat we hebben betaald 🙁 ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen

VP

vr 11 sep 2015, 10:58| lees voor
Klanten Hotelpas hoeven niet te betalen

DEN HAAG –
Consumenten die onlangs een rekening van Hotelpas.com hebben ontvangen hoeven deze niet te betalen. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft ingegrepen bij het bedrijfje, waarover veel klachten binnenkwamen.
Het Amstel Hotel.
Het Amstel Hotel.
Hotelpas stuurde mensen nota’s voor de verlenging van hun kortingspasje, zonder dat hun ooit was verteld dat ze aan een abonnement vastzaten. Veel mensen hadden het pasje, om korting te krijgen op hotelovernachtingen, aangeschaft via Vakantieveilingen.nl. Ze betaalden daarvoor een bedrag rond de 15 euro. Voor de verlenging rekende Hotelpas wel 300 euro.
Hoeveel gedupeerden er precies zijn, kon de ACM niet zeggen. De toezichthouder kreeg begin deze maand wel tweehonderd klachten binnen. Ook de Consumentenbond kreeg honderden meldingen. Die adviseerde klanten ook al om geen geld over te maken naar Hotelpas. Volgens de bond hadden sommige klagers zelfs niet eens een abonnement afgesloten, maar hadden ze slechts een voucher geactiveerd.
De eigenaar van Hotelpas heeft de toezichthouder toegezegd zijn klanten beter te zullen informeren. Maar of dit werkelijk gebeurt is nog maar de vraag. De website van Hotelpas stond vrijdagmorgen offline. De ACM is hierover met het bedrijf in gesprek.
Het is ook niet de eerste keer dat Hotelpas consumenten met het onaangekondigd verlengen van abonnementen een loer probeert te draaien. Twee jaar geleden haalde het bedrijf een soortgelijke truc uit.

Lisette

Absoluut NIET betalen. Ik ben 3 jaar telefonisch gestalked door Hotel GoldCard. Het begon allemaal toen ik werd gebeld met de aanbieding om voor € 75 gebruik te maken van 2 hotelboekingen voor 2 personen. Het was een eenmalige aanbieding. Ik ben zo naïef geweest om akkoord te gaan en mijn rekeningnummer telefonisch op te geven. Vervolgens kreeg ik een Goldcard toegezonden met een brief vol met kleine lettertjes. De €75,– werd afgeschreven van mijn rekening. Ik heb 2 keer een hotel proberen te boeken, maar de hotels (die Hotel Goldcard op hun website hadden vermeld) kenden Hotel Goldcard helemaal niet. Omdat ze mijn rekeningnummer hadden, probeerden Hotel Goldcard elk jaar een bedrag van € 380 ! af te laten schrijven. Ik heb dit bedrag door de bank terug laten boeken en na 2 jaar heb ik hun rekeningnummer geblokkeerd. Aangetekend brieven naar Gold Card hielpen niet, geen reactie. Omdat ik niet wilde betalen belden ze me vaak, heel vaak om te dreigen met Incasso, rechtzaken etc. Ik heb niet betaald en na 3 jaar stopte ze met bellen. Dit is PURE FRAUDE en DIKKE BLUF. Vraag aan je bank het geld maandag nog TERUG TE STORTEN, als dat nog mogelijk is.

Dennis

Inderdaad hier ook hetzelfde verhaal. 24,92 anders was je de sjaak met een duur abonnement. Om van t gezeik af te zijn toch betaald, maar eigenlijk gelijk erna vond ik er een luchtje aan zitten. Nu blijkt dit dus ook t geval te zijn. Ik heb ze gelijk een mail gestuurd met de eis mijn geld terug te storten, maar eigenlijk tegen beter weten in.
Van mij mogen ze die vent ff wen tijdje achter de tralies stoppen gezien t feit dat dit niet de eerste keer is en het eerste bedrijf is waar hij zo mee loopt te frauderen!

Linda

Bij mij hetzelfde probleem. Vaak gebeld, maar geen contact. Op advies van vakantieveilingen wel betaald.
Omdat ik geen boete wilde.
In de mail aan hotelpas gevraagd om bewijs en als ze dit niet kunnen aantonen mijn geld terug te willen..
Maar natuurlijk geen reactie. :, ( help!

Mouna

Gewoon niet betalen. Waarom zijn zoveel mensen zo bang? Dit is pure oplichterij en ze kunnen niemand wat maken, eerder andersom!!!

Simone

Kan iemand mij vertellen of de Hotelpas, de Hotel GoldCard en de Hotel Express Card van één en hetzelfde bedrijf is of staat dit los van elkaar?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond