‘Hotelrecensies zijn meestal positief’

Twee websites domineren als het gaat om hotelrecensies: Booking.com en Tripadvisor. En gasten plaatsen vooral positieve reviews, blijkt uit onderzoek van Revinate, een hotelsoftwarebedrijf.

Tachtig procent van de beoordelingen is positief, namelijk met een eindoordeel van vier of vijf sterren. Tien procent betreft twee of minder sterren, aldus Revinate.
Aantal sterren hotelrecensies Gemiddeld krijgen hotels 27,7 recensies per maand. Zij geven antwoord op iets meer dan een kwart. Volgens Revinate is dat te weinig: het streven moet 40 procent zijn. Cornell University heeft namelijk becijferd dat een hoger responspercentage niet meer rendabel is.

Booking.com is de koploper en goed voor 39 procent van de reviews, gevolgd door Tripadvisor (24,6 procent). Google staat met afstand op de derde plaats met 7,8 procent maar groeit snel, waarschuwt Revinate. Het Nederlandse platform Zoover ‘doet’ 0,14 procent, waarbij de gemiddelde beoordeling 4,19 sterren is. Daarmee zijn Nederlanders iets positiever dan de gemiddelde score van alle onderzochte recensiesites, namelijk 4,12.

Van de bekende namen zijn Yelp-gebruikers het zuinigst met het uitdelen van sterren: 3,64. Ctrip-gebruikers zijn het positiefst met gemiddeld 4,56 sterren.

Nederlandse hotels waren in 2016 goed voor 720.320 beoordelingen. De 1132 gerecenseerde accommodaties scoorden gemiddeld 4,07 sterren.

Marktaandeel recensiesites

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug