Deel dit artikel
-

House of Einstein begint B2B-label Gustein

Shoppingdienst House of Einstein begint een apart label om zijn zelfontwikkelde e-commerceplatform B2B SaaS in de markt te zetten. WE Fashion, bijvoorbeeld, gaat de personal shopping-dienst groot uitrollen.

Onder de naam Gustein opent House of Einstein een nieuw bedrijf om zijn zakelijke activiteiten op te tuigen. De bijbehorende site gaat na de zomer online. De software is oorspronkelijk gebouwd voor House of Einstein maar blijkt breder inzetbaar te zijn. Oprichter Mei Ling Tan (foto, links) vertelt dat tegen deze uitgave.

“We werken nu ook voor PME Legend en Scotch & Soda en praten met diverse andere internationale partijen die ook personal shopping op schaal willen gaan aanbieden.”

Deze bedrijven kunnen dan via hun webshop gepersonaliseerde dozen met kleding bieden aan hun klanten. Belangstellende klanten doen bij het eerste contact nadat ze zich online aanmeldden een telefonische intake. Op basis daarvan stelt een personal shopper een smaakprofiel vast. Die vormt de basis voor de inhoud van de eerste kledingdoos. De ontvanger betaalt enkel de kleding die hij uiteindelijk houdt.

“Doel van personal shopping is het verhogen van klantenloyaliteit en dus besteding. Een personal shopper denkt mee met de klant en doet op het juiste moment een suggestie van wat goed bij hem past. De meeste subscription services hebben een homogeen product, denk aan Bloomon waarbij iedereen min of meer hetzelfde boeket krijgt. Bij fashion kan dat niet, iedereen is anders. Onze software zorgt ervoor dat ook fashion bedrijven een subscription model kunnen bieden. Ze versturen persoonlijke, unieke orders op schaal, waarbij nagedacht is over de volledige customer journey.”

“Wij richten ons op retailers waarbij persoonlijk advies en recurring relevant is. Dit geldt niet alleen voor mode, maar ook voor bijvoorbeeld interieur. Ook daarbij geldt dat stylistes de klant vooruit kunnen helpen met hun keuze. We praten met verschillende retailers. Volledig e-commerce, maar ook lokale winkelketens die hun personalshoppingervaring op de winkelvloer willen versterken. De ambitie is om snel internationaal te gaan. Nederland ligt voorop in e-commerce, dus we hebben een hoop te winnen over de grens.”

Eind 2018 deed WE Fashion hiermee een proef. Dat bedrijf besluit nu om de pilot om te zetten in een product waar al zijn klanten gebruik van kunnen maken. Dat gebeurt onder de naam WE Box.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond