Deel dit artikel
-

Huawei verovert langzaam Nederlandse smartphone markt

Samsung en Apple domineren de Nederlandse smartphonemarkt, maar Huawei wint terrein. In het eerste kwartaal van dit jaar had drie procent van de Nederlandse consumenten een Huawei-smartphone, een marktaandeel vergelijkbaar met dat van BlackBerry en Nokia.

Dat blijkt uit het Dutch Smartphone User Q1 2014-rapport van Telecompaper. Smartphones van Huawei lijken voornamelijk populair te zijn bij ouderen en jongeren. Zo is bijna een op de vijf gebruikers van een Huawei-smartphone 65 tot 80 jaar oud, terwijl bijna een kwart 12 tot 19 jaar oud is. Nokia heeft over het algemeen de oudste gebruikers (gemiddeld 48 jaar), terwijl Apple de jongste heeft (37 jaar).

De dominantie van Samsung is opvallend. Bijna de helft van de Nederlandse consumenten heeft een toestel van dit merk, 47 procent. Daarna volgt Apple met een marktaandeel van 23 procent, op ruime afstand gevolgd door HTC (7 procent), Sony (5) en LG (5).

Deel dit bericht

1 Reactie

KoalaBear

Goed nieuws. Samsung heeft de eerste bewegingen gezet om van Android af te stappen, dus het zou zeer goed zijn als nu iedereen van Samsung af gaat stappen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond