Deel dit artikel
-

Hybris zoekt aansluiting tot winkelvloer

De onderzoeksafdeling van hybris, een leverancier van e-commercesofware, onderzoekt ook dit jaar hoe fysieke winkels moeten inhaken op de trend van de internet of things.

Gisteren tijdens de klantendag in München gaf het labteam een demonstratie van de interne krenten uit de pap. “Afgelopen jaar en ook dit jaar ligt de nadruk vooral op in store analytics”, aldus technologiestrateeg Sven Haiges.

Winkelschappen worden uitgerust met Raspberry Pi’s, Arduino’s en iBeacons om die met internet te verbinden. Zodra een bezoeker van de winkel een item pakt wordt dat geregistreerd. De ondernemer kan die data gebruiken voor shelf optimisation. Als de klant via een app en iBeacon bekend is, wordt deze data aan zijn interesseprofiel toegevoegd.

Vooralsnog staan deze ontwikkelingen in de kinderschoenen. En is hybris een softwarebedrijf. “Het lastigste voor ons om deze prototypen naar de markt te brengen is de fabricage van de hardware. Dat gaan we dan ook niet zelf doen, maar zoeken daar goede partners bij”, licht Haiges toe.

Het labteam was vorig jaar twee man groot, nu acht, en is onderdeel van de R&D-afdeling.

“We proberen dit naar de markt te brengen door er intern veel over te praten en bij klanten. De prototypes zijn makkelijk te integreren met onze software en API’s.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond