Deel dit artikel
-

IAB met grote herziening regels in app-advertising

Het Interactive Advertising Bureau (IAB), dat wereldwijd reclamestandaarden uitzet, wil de regels voor mobiel adverteren opfrissen.

Eerder deze week publiceerde het IAB het voorstel voor MRAID 3.0. De markt kan er nu feedback op gaan geven.

De nieuwe regels gaan over zaken als betere user experience, snellere rendering van reclame, zichtbaarheid en het meten daarvan, locatie van de telefoon uitlezen, en de integratie van Video Player Ad Interface Definition (VPAID).

De vorige update van de regels dateert van 2013. Mobiele reclame was toen iets waar de eerste groep grote adverteerders mee begon te experimenteren. Nu is mobiele reclame een van de belangrijkste groeidrijvers bij online advertising.

Belanghebbenden kunnen tot 30 januari hun feedback op het voorstel indienen. Uiteindelijk rolt er uit de resulterende discussies een set van algemeen aanvaarde standaarden waar de reclamebranche wereldwijd op kan teruggrijpen.

Foto: abstrkt.ch (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond