Deel dit artikel
-

IAB Nederland start twee nieuwe taskforces: Digital Audio en E-commerce

Brancheorganisatie IAB Nederland start twee nieuwe taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa) en Justin Sandee (bol.com) willen beide werkgroepen de sector meer inzicht geven.

Met de nieuwe Taskforce E-commerce speelt IAB Nederland naar eigen zeggen in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van e-commerce en dan met name op het gebied van marktplaatsen. Die beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale landschap.

Met de oprichting van de Taskforce Digital Audio treedt de Nederlandse tak van IAB opnieuw buiten het terrein van het internet. Bij audio ziet men, net als bij digitale buitenreclame twee jaar geleden, een traditioneel kanaal groeien door digitalisatie en dat roept veel vragen op in de markt. Belangrijke thema’s zijn standaardisatie, dynamic creatives, programmatic buying en de rol van audio in de mix.

Daarnaast hebben ook drie bestaande taskforces een nieuwe voorzitter gekregen. Jhon van der Ceelen (Mindshare) neemt de leiding op zich van de Taskforce Data en Techniek. Anne Bouwman (DPG Media) is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Taskforce Programmatic en Robin Bach Kolling (GroupM) is de nieuwe voorzitter van de Taskforce Online Video.

De drie nieuwe taskforcevoorzitters nemen het stokje over van Sabrina Schmidt (Taskforce Programmatic), Ruben Sondaar (Taskforce Online Video) en Erik Klein Nagelvoort (Taskforce Data en Techniek), die na een maximale voorzitterstermijn van twee jaar afscheid nemen.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond