Deel dit artikel
-

IAB met reclamestandaarden voor gaming en e-sports

Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.

De IAB’s van Engeland, Europa en de VS hebben hiertoe een overzicht gemaakt. Dat bevat vooral beschrijvingen van terminologie en betekenissen. Zo wordt er bijvoorbeeld onderscheid gemaakt naar categorieën en wie aan het scherm zit, een gamer of een kijker.

Dat laatste is niet vreemd, want hele volksstammen zitten dagelijks op bijvoorbeeld Twitch om mee te kijken met games die anderen aan het spelen zijn. Dat zijn twee verschillende publieksgroepen. Daarnaast zijn er de platform waar gamers zitten. De een speelt mobiel, de ander op p.c. en de volgende op een console.

Uit een verkenning door Emerce van begin 2021 werd al duidelijk dat gaming door de veranderende demografie steeds interessanter voor merken.

Foto: Dark Dwarf (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond