Deel dit artikel
-

IAG selecteert vier start-ups die reizen leuker en efficiënter moeten maken

De International Airlines Group (IAG), het moederbedrijf van British Airways, Aer Lingus, Iberia en Vueling, heeft vier start-ups geselecteerd die deel mogen nemen aan het acceleratorprogramma Hangar 51. Hiermee wil IAG innovaties stimuleren op het gebied van de klantbeleving en efficiency.

Hangar 51 werd in oktober 2016 gelanceerd. Na pitches van talloze nieuwe bedrijven zijn de namen van de vier finalisten bekendgemaakt:

  • Explorio – een app die reizigers in staat stelt hun reizen vast te leggen en te delen in een soort digitaal dagboek.
  • Resolver – een online dienst die klachten en vragen van consumenten koppelt aan bedrijven die deze kunnen oplossen en beantwoorden.
  • VChain Tech – een toepassing van blockchaintechnologie waarmee airlines onderling veilig data kunnen delen van transferpassagiers met gepatenteerde software die de identiteit van de reiziger garandeert.
  • Warwick Analytics – een team van data scientists die software ontwikkelen voor geautomatiseerde voorspellende analyses.

De vier geselecteerde start-ups krijgen de komende tien weken op het hoofdkantoor van IAG in Londen hulp van het senior management en exerten mentoren om hun product en ideeën door te ontwikkelen en te testen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond