Deel dit artikel
-

IAM 2011: “Consolidatieslag affiliatemarkt zet door”

[VIDEO] De consolidatieslag in Nederland van affiliatemarketingnetwerken zet komend jaar door. Kleine spelers kunnen de kosten voor investering in professionalisering niet alleen meer dragen.

Dat stelt Bas Rogaar van Affilinet in een interview met Jannemiek Starkenburg van Emerce tijdens het IAM Event (foto’s) dat nu gaande is in de RAI.

“Het zoemt al twee jaar in de markt dat er een consolidatieslag gaat plaatsvinden. De overname van M4N door Zanox is de eerste stap. De kosten voor doorontwikkeling van technologie zijn te hoog voor kleine lokale spelers.” Daarnaast willen adverteerders steeds vaker Europese contracten afsluiten. Grotere spelers kopen daarom lokale partijen om het bereik van hun netwerken te vergroten.

Rogaar signaleert daarnaast drie trends op de affiliatemarkt. “Display-reclame is nu rendabel te maken en door de inzet van data wordt het interessant voor affiliates. Het afrekenmodel van Display verschuift richting CPA.” Daarnaast wordt de rol van socialmediakanalen steeds groter, al was het maar vanwege het bereik van een dienst als Facebook.

De update van de motor onder Googles zoekmachine, aangeduid met de Panda update, zal wanneer deze in Nederland wordt doorgevoerd voor opschudding zorgen. Winkels, prijsvergelijkers en kortingsites met weinig onderscheidende kopij duikelen vermoedelijk uit de hogere regionen van de resultatenlijst.

*) Meer video-interviews van Emerce tijdens IAM 2011 staan hier.

Deel dit bericht

1 Reactie

George

Waar is het nieuws cq de inhoud van het artikel/imterview?
Kom op Emerce, dat moet beter

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond