Deel dit artikel
-

IBM en Apple rollen eerste zakelijke apps uit

Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

De producten zijn het resultaat van een samenwerking die zomer 2014 werd aangekondigd. IBM CEO Ginni Rometty noemde Apple toen de ‘gouden standaard voor consumenten’, maar het bedrijfsleven moest iOS nog grootscheeps omarmen.

IBM MobileFirst for iOS Apps zijn exclusief voor iPhone en iPad gemaakt en voorzien van een extra beveiligingslaag, analysemogelijkheden en een koppeling met de belangrijkste bedrijfsprocessen. De eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions is inmiddels voor een aantal specifieke bedrijfstakken verkrijgbaar, maar de ontwikkeling van extra apps gaat gestaag door, zo laten de beide bedrijven weten.

Plan Flight (reis- en transportsector) is gemaakt om de grootste kostenpost van luchtvaartmaatschappijen, brandstof, zo goed mogelijk te beheersen. Piloten kunnen van te voren het vluchtschema, de planning en de bemanning bekijken, eventuele problemen tijdens de vlucht melden aan het grondpersoneel en een beter geïnformeerde beslissing nemen over eventuele extra brandstof.

Passenger+ (reis- en transportsector) stelt de bemanning van een vliegtuig in staat om reizigers tijdens de vlucht allerlei extra diensten aan te bieden, zoals speciale aanbiedingen, omboekingen en informatie over hun bagage.

Advise & Grow (banken en financiële sector) verstrekt bankiers alle benodigde informatie over hun kleinere zakelijke klanten. Via deze app hebben zij via een beveiligde verbinding toegang tot klantprofielen en concurrentieanalyses, kunnen aan de hand van analysegegevens tot een persoonlijk advies komen en is het mogelijk om beveiligde transacties af te ronden.

Trusted Advice (banken en financiële sector) stelt adviseurs in staat om klantportefeuilles in te zien en informatie te vergaren op basis van voorspellende analyses. Aanbevelingen kunnen vooraf worden getest met behulp van geavanceerde modelleringstools.

Retention (verzekeringswezen) geeft verzekeringsadviseurs toegang tot het profiel en de geschiedenis van de klant, zoals risicoscores op basis van data-analyse. Andere mogelijkheden zijn slimme meldingen, herinneringen en aanbevelingen voor de volgende stappen, plus de mogelijkheid om bijvoorbeeld elektronische handtekeningen vast te leggen en premies te incasseren.

Case Advice (overheid) helpt bij de verdeling van de werkbelasting en biedt ondersteuning aan ambtenaren die ingrijpende beslissingen moeten nemen, bijvoorbeeld over gezinnen of vergunningen, ook als ze niet achter hun bureau zitten. Deze app berekent per geval de prioriteit op basis van realtime-analyses en maakt op basis van voorspellende analyses een inschatting van de risico’s.

Incident Aware (overheid) maakt van de iPhone een belangrijk wapen in de criminaliteitsbestrijding. Politieagenten kunnen informatie opvragen over slachtoffers en andere gegevens delen. Bovendien kunnen ze nu gemakkelijker om assistentie van collega’s en andere diensten vragen.

Sales Assist (detailhandel) geeft verkopers de mogelijkheid om klantprofielen in te zien, op basis van eerdere aankopen en de huidige selectie een aanbeveling te doen, de beschikbare voorraad op te vragen, te zien waar een artikel in de winkel te vinden is en artikelen te verzenden die zich niet in de winkel bevinden.

Pick & Pack (detailhandel) verbetert het orderpickingproces door locatietechnologie te combineren met een back-endvoorraadsysteem.

Expert Tech (telecomsector) benut iOS-voorzieningen zoals FaceTime om eenvoudig aanvullende informatie en het adres op te vragen, zodat de beste route kan worden berekend, de dienstverlening ter plaatse optimaal verloopt en de problemen effectiever kunnen worden opgelost.

IT-afdelingen en eindgebruikers kunnen bij problemen met de apparatuur 24 uur per dag gebruikmaken van de ondersteuning van AppleCare voor bedrijven. Service op locatie wordt verleend door IBM.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond