Deel dit artikel
-

IBM bouwt nieuwe webwinkel voor C&A

IBM gaat een nieuwe webwinkel voor kledingketen C&A ontwikkelen. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in Madrid. De cross channel-formule moet nu echt gestalte krijgen.

Van oorsprong is C&A een typische brickstore. De modeketen heeft er 1500 van in twintig Europese steden. Niet eerder dan in september 2008 werd in Duitsland de eerste webwinkel geopend die vorig jaar alleen al met 18,4 procent is gegroeid.

Het bedrijf gaat nu zijn online activiteiten fors uitbreiden en doet dat met IBM.

De nieuwe online winkel is gebaseerd op IBM WebSphere Commerce en IBM Sterling Order Management. IBM gaat het onderhoud verzorgen en de infrastructuur hosten voor de komende vijf jaar. Bij de ontwikkeling is onder meer het Duitse NovoMind betrokken.

Volgens woordvoerder Andreas G. Seitz van C&A is het de bedoeling dat cross channel-formule meer gestalte krijgt en online en fysieke winkels beter op elkaar worden afgestemd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond