Deel dit artikel
-

Icecat sluit wereldwijde deal met Facebook

De Nederlandse verzamelaar en verspreider van productinformatie Icecat heeft een overeenkomst gesloten met Facebook. De exploitant van sociale netwerken wil met betere productinformatie werken zodat het beter met marktplaatsen en webwinkels kan werken.

Daarbij gaat het om Facebooks Marketplace, maar ook de shopactiviteiten die rondom Instagram worden ontplooid. Icecat levert achter de schermen gedetaileerde informatie over de betreffende producten die worden aangeboden. Hoe meer informatie, hoe beter een belangstellende koper een aankoopafweging kan maken.

Dit soort datadeals heeft de onderneming uit Amsterdam ook met Amazon, Alibaba, Google Shopping en elfduizend online shops en warenhuizen wereldwijd. De samenwerking met Facebook begint in de VS en zal geleidelijk aan wereldwijd worden uitgerold.

Historisch gezien zijn het vaak fabrikanten van elektronica die hun productinformatie uploaden voor internationale distributie, maar sinds de recente overname van het Franse Cedemo heeft het bedrijf ook een sterk vertegenwoordigen in productgroepen rondom speelgoed en games.

Eerder vandaag maakte Icecat ook de financiële cijfers over 2019 bekend. De omzet steeg met negen procent en de winst met 56 procent tot 1,4 miljoen euro. Het aantal gedownloadse ‘productpagina’s’, met daarop -details, kwam uit op zes miljard. Het aantal aangesloten fabrikanten nam toe met vijf procent tot 24.500.

Foto: Marcin Wichary (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond