ICOM boekt nettoresultaat van 1,4 miljoen Euro

ICOM verandert haar naam in Newconomy , laat ABN AMRO Rothschild een beursgang op korte termijn onderzoeken en zegt over 1999 een nettoresultaat van 1,4 miljoen Euro te hebben geboekt. Maurice de Hond is benoemd tot CEO en stopt met opiniepeilen voor de Politieke Barometer.
ICOM heeft besloten tot de naamswijziging omdat deze de identiteit van het bedrijf beter zou representeren en laat zien dat men 'vertrouwen heeft in de structurele vorming van de Nieuwe Economie'.
Maurice de Hond is door de aandeelhoudersvergadering benoemd tot CEO van Newconomy. Hij zal niet meer optreden als opinie-onderzoeker en zal zijn openbare activiteiten rondom Internet aanzienlijk beperken. Oscar Appeldoorn is benoemd tot Chief Operating Officer en Ruud Smeets tot Chief Commercial Officer.
In het boekjaar 1999 heeft ICOM circa 13 miljoen Euro aan nieuw kapitaal verworven. In 1999 zijn er belangen genomen in 16 Nederlandse Internetbedrijven. Een daarvan (Veiling.com) is inmiddels al weer verkocht aan Ricardo.de. Het jaarverslag wordt op 22 maart gepresenteerd.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond