Deel dit artikel
-

IDC: dip tabletmarkt tijdelijk

Er zijn in het vierde kwartaal van 2014 voor het eerst 3,2 procent minder tablets verscheept: 76,1 miljoen versus 78,5 miljoen eind 2013. Dat blijkt uit cijfers van IDC.

Al langer was bekend dat er geen groei meer zat in de verkoop van tablets, onder meer omdat gebruikers langer doen met hun apparaat. Volgens IDC hebben alle fabrikanten echter een slecht kwartaal afgesloten. Apple verscheepte 21,4 miljoen exemplaren van de iPad, 17,8 procent minder dan een jaar eerder.

Samsung leverde 18,4 procent in en kwam uit op 11 miljoen stuks. Amazon kreeg de grootste klappen, nog maar 1,7 miljoen exemplaren, een daling van 70 procent. Alleen Lenovo zag een stijging naar 3,7 miljoen exemplaren, maar het bedrijf is een nieuwkomer.

Volgens IDC is het grootste probleem dat de markt te veel wordt gedomineerd door Samsung en Apple, die niet de goedkoopste tablets maken. Toch verwacht IDC dat de verkopen aantrekken onder invloed van grotere schermen en de lancering van Windows 10.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond