The Voice socialer dan American Idol

De nek-aan-nek race tussen Idol en The Voice op de Amerikaanse televisie wordt niet alleen meer bepaald door kijkcijfers. Tegenwoordig is het even belangrijk om na te gaan hoe sociaal een televisieprogramma is.
Volgens TrendrrTV wint The Voice met gemiddeld 21 procent meer reacties op Twitter en Facebook van American Idol, ten minste gemeten naar losse episoden. De eerste uitzending van seizoen 11 van Idol scoorde echter beter dan de eerste aflevering van de tweede serie van The Voice. Toch hebben beide shows gedurende een seizoen vaak stuivertje gewisseld.
Ook in ander opzicht ontlopen de twee talentenshows wat betreft sociale media elkaar nauwelijks. De verhouding man/vrouw komt grotendeels overeen. Ook neemt het gebruik van sociale media per seizoen toe.
Specialisten roepen al enige tijd dat adverteerders niet alleen naar kijkcijfers moeten kijken, maar ook naar het gebruik van sociale media bij tv-programma’s. TrendrrTV houdt om die reden op zijn site dagelijks een sociale media-score bij van (Amerikaanse) tv-programma’s.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond