Deel dit artikel
-

IFA: IBM bouwt cloud voor tv-fabrikanten

IBM heeft een cloudsysteem speciaal voor elektronicabedrijven aangekondigd. De eerste klant is Philips.

IBM heeft op IFA in Berlijn zijn nieuwe cloudomgeving SmartCloud Service Delivery aangekondigd, speciaal ter ondersteuning van fabrikanten van consumentenelektronica. Via dat systeem zal IBM miljoenen tv-kijkers van Philips Smart TV in dertig landen ondersteunen, aanvankelijk in Europa,  Brazilië en Argentinië.

IBM levert de diensten op gebruiksbasis aan de joint venture van Philips en TPV. Het gaat met name om momenten dat het eigen netwerk van Philips de vraag naar interactieve diensten niet aankan.

Volgens Philips zijn de kosten zo beter in de hand te houden. Maar ook geeft IBM klanten inzicht in onder meer het kijkgedrag, analyses die gebruikt kunnen worden voor aanbevelingen. De dienstverlening leunt dan ook sterk op Big Data, oftewel grootschalige data-analyse.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond