Deel dit artikel
-

IKEA Nederland: 38 procent omzet uit online

IKEA Nederland sluit zijn fiscale jaar 2021 af met een omzet van 1,2 miljard euro. Daarvan is 38 procent afkomstig uit het digitale kanaal.

De online vraag in Nederland steeg afgelopen coronajaar met een factor vijf en is bij de huidige trend hard op weg om de vijftig procent te bereiken. Het is echter de vraag of de digitale verkooppiek aanhoudt nu de twaalf fysieke winkels van de Zweedse keten hier weer open zijn.

IKEA moest zijn Nederlandse winkels ruim vier maanden gesloten houden. Daarom eindigt het boekjaar, dat tot eind augustus loopt, met een omzetdaling van 9,3 procent.

Mede door de sluitingen heeft IKEA versneld stappen gezet op het gebied van e-commerce. Winkels werden toen omgevormd tot gedeeltelijke distributiecentra waardoor klanten tijdens de pandemie hun producten konden laten thuisbezorgen of afhalen via Click & Collect. De website en app zijn verder doorontwikkeld, met als gevolg een toename van het online aandeel van 18 procent tot 30 procent. In het jaar 2021, dat nog niet is afgelopen, ligt het digitaal omzetdeel op 38 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond