Deel dit artikel
-

IKEA test Click & Collect in Frankrijk

Online bestellen en een dag later afhalen bij de uitgiftebalie. Dat is wat IKEA bij het filiaal in Montpellier in Frankrijk test.

Steeds meer grote fysiek retailketens zoeken aansluiting tot het digitale domein en IKEA is de volgende die de tenen in het water steekt. Bij de presentatie van de jaarcijfers maakte de directeur van het Franse filiaal bekend dat zijn filiaal in Montpellier als testomgeving fungeert voor een nieuwe logistieke, digitaalgeoriënteerde dienst Cliquez et emportez.

Op de site kunnen klanten kiezen uit een assortiment met vijfduizend artikelen. Die voegen ze via hun account toe aan een bestelmandje. Na het doorgeven van de digitale bestelling, gaat er een seintje naar de medewerkers van het betreffende filiaal. Vijf nieuw aangestelde mensen verzamelen de orders en leggen ze klaar om af te halen.

De tijd tussen bestellen en afhalen bedraagt minstens 24 uur. De pakketten blijven tot drie dagen na bestelling klaar liggen. Klanten betalen in de proefperiode 9,90 euro aan voorbereidingskosten. Zodra de proef is uitgekristalliseerd blijft dat tarief gelden voor leden van het loyaltyprogramma. Niet-leden betalen dan 25 euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond