Derp

Ilse media richt zich met nieuw bedrijf op jongeren

Ilse media wil “de nummer een positie in de jongerenmarkt verwerven” en heeft daarvoor een nieuwe dochteronderneming opgezet onder de naam NewRulez Media. De eerder overgenomen jongerensite Kaboem wordt er ook ondergebracht. De leiding van NewRulez komt in handen van Toon Branbergen, voorheen ceo van Framfab en oprichter van Change the Script.

“We willen met NewRulez Media een absolute nummer één-positie in de jongerenmarkt verwerven”, zegt Ilse media. Het bedrijf merkt dat het met zijn sites Ilse.nl, Startpagina.nl en Nu.nl vooral mensen ouder dan vijftien jaar bereikt. Kaboem richt zich op de groep jongeren daar weer net onder (vanaf 9 tot 16 jaar).

Kaboem is sinds de oprichting in april 2000 gegroeid naar 600 duizend leden. Zij hebben via de site de beschikking over gratis entertainment, zoals muziek en games. Ze moeten daarvoor wel een profiel aanmaken. De site fungeert verder als een marketingplatform voor bedrijven die zich op jongeren richten, of onderzoek willen doen naar bijvoorbeeld de merkbeleving onder jongeren.

“Onderzoek laat onomstotelijk zien dat het mediagedrag van jongeren is veranderd. Internet en mobiel zijn de ontmoetingsplekken voor de jeugd geworden”, zegt Branbergen. “Met NewRulez Media richten we ons op de nieuwe belevingswereld van de jongere.” De eerste aankoop van NewRulez Media laat volgens Branbergen zien dat een dergelijke aanpak succesvol kan zijn.

Branbergen stond aan de wieg van het online marketingbureau Change the Script, dat uiteindelijk werd overgenomen door reclamebureau Publicis. Daarvoor was hij account director bij reclamebureau Lintas. In zijn laatste functie was hij ceo bij de Nederlandse tak van het Zweedse webbureau Framfab. NewRulez Media heeft overigens nog geen website gelanceerd.

3 Reacties

zozo.. goeie zet van Ilse imho. Mogen ze gelijk mijn site ook wel kopen 😛 (www.wistudat.net)

brainpicken maar 😉

Kaboem 600.000 geregistreede leden.. lijkt me een beetje erg veel… De laatste initiatieven van Ilse zoals de overzichten zijn allemaal niet echt aangeslagen… als zoekmachine worden ze ook al 5 jaar niet meer serieus genomen, Gaat leker daar in Amsterdam!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug