Deel dit artikel
-

Ilse Media verkoopt belang in Marketingfacts

Uitgeverij Ilse Media verkoopt zijn minderheidsbelang in het zakelijk marketingblog Marketingfacts.nl. Lenthe Publishers neemt de aandelen over.

Gisteren rondden Lenthe, Ilse en Marketingfacts de overeenkomst af. Marco Derksen, oprichter en eigenaar van het marketingblog, bevestigt de transactie aan Emerce. “Ilse Media had een belang van 25 procent in Marketingfacts. Dit is nu in handen van Lenthe Publishers”.

Derksen heeft nog steeds driekwart van het eigendom, Lenthe een kwart. Hoeveel de nieuwe eigenaar voor het minderheidsbelang betaalde, houden de partijen voor zich.

De overeenkomst komt niet uit de lucht vallen. Derksen: “Zo is het afgesproken toen Lenthe en Marketingfacts een jaar geleden een strategische samenwerking zijn aangegaan. Daar zat het recht tot aandeelovername in en dat is nu geëffectueerd. De uitgever laat zien dat het gelooft in online ontwikkelingen”.

In het najaar van 2005 nam Ilse Media een belang in het bekende marketingblog. Het was voor het eerst in Nederland dat een grote uitgeverij met een traditionele achtergrond een belang in een bekend, specialistisch blog nam.

Deel dit bericht

12 Reacties

Paul

"Hoeveel de nieuwe eigenaar voor het minderheidsbelang betaalde, houden de partijen voor zich." Moet dit niet zijn: "Hoeveel de nieuwe eigenaar ontving om het over te nemen, houden de partijen voor zich."

Rick van Dijk

Paul, Beetje flauwe reactie, vind je zelf ook je niet? Gezien de uitgangspositie en toekomstvisie van alle betrokkenen denk ik dat dit een logische en (op termijn) lucratieve deal is.

Paul

Ja beetje flauw is het wel he..  Emerce wordt misschien minder gelezen maar de stukken hier zijn wel kwalitatief een stuk beter. Marketingfacts komt bij mij te vaak over als een goed-nieuws-show met zelden een kritisch stuk.  Neem als voorbeeld een stuk dat ingaat op het feit dat worth-of-mouth in het echte leven hoger aangeschreven staat dan worth-of-mouth online. Het kan aan mij liggen maar ik denk dat dat voor 99% van de marketeers toch echt een overbodig artikel is.

mvbree

worth-of-mouth?? Moet dit niet zijn word of mouth!!

Gijs Vroom - Emerce

@ Paul: Emerce minder gelezen? Waar komt dat idee vandaan?

Roel

Heb toch altijd anders naar Ilse Media gekeken dan als "een grote uitgeverij met een traditionele achtergrond". Of is dat een verwijzing naar Sanoma?

Erwin Boogert - Emerce

Dat is correct, Roel

Paul

Word-of mouth inderdaad… nouja…als het niets waard (worth) is dan krijg je negatieve word-of-mouth… dus eigenlijk is worth-of-mouth (waard om erover te spreken) zo gek nog niet. Emmm… *schaam*… of Emerce minder gelezen wordt (online bedoel ik dan) weet ik helemaal niet. Mijn uitspraak is puur gebaseerd op gevoel. Anyway…ik gaf dus al aan dat kwaliteit voor kwantiteit gaat. En dat ik blij ben met Emerce 🙂

danny

heren, heren waar gaat dit over 🙂

Gijs Vroom - Emerce

@Paul Je gevoel klopt niet hoor! De verschillende online gerelateerde sites hangen allemaal rond elkaar qua bezoekcijfers, alleen DutchCowboys en Webwereld trekken substantieel meer bezoekers dan de anderen. Maar we're working on that, natuurlijk…

Matthijs van den Broek

"Marketingfacts komt bij mij te vaak over als een goed-nieuws-show met zelden een kritisch stuk. " @Paul: Ik vind je voorbeeld niet sterk. En dat je WOM verkeerd spelt geeft te denken. We geven in die posting de highlights van twee onderzoeken weer, die elkaar ondersteunen. Heeft geen donder met goed nieuws show te maken. Verder: ik daag je uit een keer een posting van Bas van de Haterd te lezen. Die schijnt wel eens een kritisch stuk te publiceren op Marketingfacts. 😉

Bas van de Haterd

@Matthijs: en bedankt :) Maar volgens mij is het voor ieder zo zijn mening over wat wel en niet prettig werkt. Zelf lees ik eigenlijk nooit de Emerce (sorry Gijs), want het is enkel nieuws en meestal redelijk standaard nieuws. Nieuws dat ik ook al via 101 andere bronnen heb kunnen lezen. Marketingfacts geeft tenminste af en toe een goede, kritische mening weer en met een beetje geluk ook wat visie her en der. Niet dat ik elk stuk lees (nog geen 10% denk ik), maar meer dan Emerce. Maar dat wil niet zeggen dat Emerce, waar onafhankelijke redactie op zit, niet een hele goede bron van informatie is voor anderen. Wat Gijs al aangeeft, DutchCowboys is de grootste, maar daar lees ik dan weer helemaal niets van (nog minder dan Emerce).  Volgens mij heeft ieder gewoon zijn voorkeur en moet je daar niet proberen een waarde oordeel over te leggen.  ps, voordat er een reactie komt: hoe kom je dan hier? Ik heb een personal brand monitor van clipit op mijn naam, vandaar dat ik deze reactie van Matthijs zag.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond