Deel dit artikel
-

Improve Digital lanceert vernieuwd platform

Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.

In de komende twee weken gaan alle klanten van Improve Digital over op het nieuwe systeem, 360 Polaris genaamd. Uitgevers, typisch de klanten van het Nederlandse bedrijf, krijgen hiermee een systeem dat zelfstandig per reclameblokje op de site bepaalt of het een direct verkochte commercial of een commercial komende vanuit programmatic moet worden ingezet systeem moet inzetten.

Frijters: “Alles komt op gelijk niveau binnen en de beste bieding wint. Centraal staan: omzet en transparantie. In de meeste exchanges zie je niet wat je geboden krijgt, enkel het finale bod. Bij ons zie je ze allemaal.” Dat geeft de uitgever zicht op de totale kosten en eventuele verborgen marges.

Veel uitgevers hebben nu vanuit de historie adservers staan en kregen in de loop van de tijd met programmatic te maken. Die twee werken in de praktijk los van elkaar. De adserver krijgt meestal voorrang omdat daar de premium reclame doorheen gaat. Ook als programmatic een beter bod krijgt. “Uitgevers balen van al die verschillende systemen. Ze willen duidelijkheid, uniform revenue anagement en geen verlies van impressies.”

Om in de groeiende interesse aan videoreclame te voorzien heeft Improve Digital onlangs ook een verkoopteam aangesteld dat zich louter met deze materie bezighoudt. “We ontwikkelen ons richting IPTV en broadcasters. Bij Swisscom”, het moederbedrijf, “lopen nu verscheidene testen met IPTV.” Los daarvan is het ook mogelijk om de reclamesystemen te koppelen aan datasystemen, wat meer op maat gesneden reclameboodschappen mogelijk maakt. Nu op het web en mobiel, later ook op televisie.

Foto: PROOlivier Duquesne (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond