‘In 2018 bijna kwart van tv-reclame via RTB’
Televisie gaat Real Time Bidding (RTB) groots omarmen. Dat voorspelt Strategy Analytics. De doorbraak wordt voorzien voor het jaar 2018.
Dat jaar zal twintig procent van de in de VS verkochte tv-reclame via geautomatiseerde marktplaatsen worden verkocht, zij het wel dat er technische verschillen zijn.
Volgens Strategy Analytics wordt nu minder dan één procent van de reclame via RTB verkocht. Het wachten is op gestandaardiseerde API’s (programmeerinterfaces) die dit mogelijk moeten maken.
Vandaag de dag vindt het bemiddelingsproces tussen vragers en aanbieders vooral plaats op het web. Adform ziet, zeker niet als enige, een toekomst voor zich waarbij ook media als radio, televisie en outdoor worden gekoppeld met dit soort geautomatiseerde handelsplaatsen. Dat kan de prijzen behoorlijk gaan drukken, aangezien die nu niet volledig door vraag en aanbod worden bepaald.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond