Deel dit artikel
-

‘Inflight wifi belangrijk voor zakenreizigers, jongeren en gezinnen’

Meer dan de helft van de vliegtuigpassagiers vindt het van cruciaal belang dat er wifi aan boord beschikbaar is. Twee derde zegt ‘waarschijnlijk’ opnieuw te zullen boeken bij een luchtvaartmaatschappij als die een hoge kwaliteit internetverbinding aanbiedt.  

Dit blijkt uit de vierde jaarlijkse Inflight Connectivity Survey die in opdracht van Inmarsat, de aanbieder van mobiele satellietcommunicatie waar meer dan tweehonderd luchtvaartmaatschappijen wereldwijd gebruik van maken.

Op zich zijn er belangrijker zaken dan wifi als het gaat om het kiezen van een luchtvaartmaatschappij. Na prijs en het vluchtschema vinden passagiers de reputatie van de airline, gratis ruimbagage en extra beenruimte de belangrijkste keuzefactoren, gevolgd door wifi.

Maar, zo stelt Inmarsat, er zijn klantgroepen die bovenmatig hechten aan online blijven in de lucht. Met name premium passagiers, gezinnen met kinderen en jongeren maken gebruik van inflight wifi. Specifieker: 90 procent van de zakenreizigers, 90 procent van de ouders die reizen met kinderen en 91 procent van de 18-31-jarige passagiers gaan online als die mogelijkheid wordt aangeboden aan boord. Voor deze segmenten kan wifi dus loyaliteit stimuleren, aldus Inmarsat.

Liever internet dan een drankje

Passagiers zijn bereid wat op te geven voor inflight wifi. Zo wil 54 procent wel afzien van de maaltijd in ruil voor een internetverbinding en zegt 53 procent best zonder een alcoholisch drankje te kunnen als daar wifi tegenover staat.

Wat verder uit het onderzoek naar voren kwam:

  • 81 procent van de passagiers zou inflight wifi gebruiken als het op hun volgende vlucht beschikbaar is;
  • 65 procent van de passagiers die in het afgelopen jaar een vlucht maakten waar inflight wifi op werd aangeboden, hebben de service daadwerkelijk gebruikt;
  • 70 procent van de passagiers die inflight wifi hebben geprobeerd, bevelen het aan aan anderen;
  • 74 procent van de zakenreizigers vinden wifi aan boord cruciaal en 87 procent zegt dat ze het zouden gebruiken om te werken in het vliegtuig;
  • 54 procent van de passagiers zegt dat geen wifi beter is dan slechte wifi;
  • 67 procent is eerder geneigd om opnieuw te boeken bij een luchtvaartmaatschappij als die een hoge kwaliteit internetverbinding aanbiedt aan boord. Dit percentage stijgt naar 81 procent bij de gezinnen met kinderen en 83 procent bij de zakenreizigers.

Dit bericht is 12 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond