Deel dit artikel
-

Influencer agency 3sixtyfive met esports propositie

Influencer agency 3sixtyfive zet samen met het YouTube MCN Age Network naar eigen zeggen de eerste esports propositie op de Nederlandse markt. Merken kunnen spelers of teams sponsoren en zelfs toernooien opzetten.

In het portfolio van Age Network zit een groot aantal (professionele) gamers evenals Asterion, het grootste esports team van Nederland.

Tournooien met een pot van 24 miljoen tonen volgens beide partners aan dat esports snel mainstream aan het worden is. In 2017 keken wereldwijd 258 miljoen consumenten naar esports en verwacht wordt dat dit aantal naar 300 miljoen zal stijgen dit jaar.

Volgens de recent verschenen Smart Media Monitor van Multiscope kijkt bijna een kwart van de Nederlandse jongeren online naar streams van games als League of Legends en Call of Duty.

Deel dit bericht

3 Reacties

Robin

Is Esports niet te overrated, in de zin hoe het gebracht wordt?

David

Eerst esports propositie in NL lijkt me wat voorbarig. Zijn al een aantal grote merken waaronder Ziggo al een paar jaar actief op dit vlak in NL. Daarnaast is bieden partijen zoals eMense al jaren eSports proposities. 3sixtyfive (gefeliciteerd John!) stapt terecht op een snel opkomende trein maar wel een aantal jaar te laat om de eerste te zijn..

Alexander

Ik neem aan dat de video’s op YouTube verschijnen? Dat is strategisch dan weer niet heel slim, want dan mogen de sponsoren straks een buy out gaan betalen aan Google (zie nieuwe regelgeving voor branded content op YouTube) en wordt het dus of heel duur voor die adverteerders, of 3sixtyfive mag 45% van zijn opbrengsten gaan afstaan. Je kan dan beter gelijk ook een eigen (video) platform lanceren…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond