Deel dit artikel
-

Influencer platform Join treedt zelf op tegen sluikreclameinfluencers

Influencerplatform Join wil sluikreclame op YouTube zelf gaan aanpakken. ‘Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder en influencer.’

Over ruim een jaar moet de nieuwe Mediawet sluikreclame op YouTube gaan verbieden. Dat verplicht influencers om duidelijk en onomstreden te communiceren over commerciële samenwerkingen.

Het Commissariaat van de Media heeft berekend dat driekwart van de commerciële uitingen niet als zodanig is aangegeven. De Reclame Code Commissie (RCC) heeft meerdere initiatieven gelanceerd, maar kan nauwelijks tot niet acteren op overtredingen.

Het platform informeert al haar gebruikers over regelgeving van de RCC en stimuleert het gebruik van de commerciële hashtag #joincollab. Daarnaast verplicht Join dat content vóór publicatie wordt goedgekeurd door adverteerders, om eventuele ‘ongelukjes’ te voorkomen.

Waar de aanstaande Mediawet zich alleen richt op content op YouTube, past Join de regelgeving toe op alle kanalen.

Deel dit bericht

1 Reacties

bert

Wellicht nuttig, maar ik kan nu ook wel zien dat bright.nl bijkans een volle dochter is van Samsung. Moet dat nu nóg duidelijker?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond