Deel dit artikel
-

Infographic: zo benader je Instagram influencers

Influencer marketing beperkte zich vroeger tot YouTube, maar gaat steeds meer richting Instagram. In hoeverre verschilt de rol van Instagram ten opzichte van YouTube in hun communicatiemix? En wat kunnen merken hiervan leren? In een interactieve fireside chat, gemodereerd door influencer marketing manager Jeanine van Dommele, geven influencers Govert Sweep en Rianne Meijer een antwoord op deze vragen tijdens Emerce Update #5: Instagram op 12 november in Amsterdam. Daarbij past ook deze infographic van iFluenz: hoe benader je als marketeer een Instagram influencer?

Deel dit bericht

9 Reacties

Blockchain killer

Stap vijf: doe het niet en laat die verwende millenials lekker in de str*nt zakken met hun volgers erbij.

Ik zie alleen maar een ding, en dat is dat JIJ met van alles rekening moet houden en de influencer kan lekker doen en laten wat hij/zij wilt… Ik zou toch wel eens wat statistieken betreffende de conversie gegenereerd door de influencer willen zien; ik geloof er namelijk nog steeds NIET in!

Influencers zitten er puur voor HUNZELF; niet voor jou of hun volgers!

Dim - Dimmen

Ik proef enige frustratie in je comment. Ik n=begrijp hem wel hoor. Het feit dat influencers zijn zoals wij denken dat ze zijn komt door ons lezers van Emerce. Zolang wij flinke bedragen blijven gooien naar relatief jonge mensen dan zal het blijven zoals het is.

Soms gebruiken we de influentials gewoon als display. Ze houden een plaatje of een product vast en wij hopen dat er mensen op klikken.

Wat bovenstaande infographic niet verteld ( en dat was ook niet de inzet) is hoe je een influential campagne moet opzetten zodat het resultaat wel acceptabel is voor iedereen.

Barbara

Ik sluit mij aan bij de reactie van “Blockchain killer”. Wat een vreselijke markt die influencermarkt en zo nep en inefficiënt als het maar zijn kan.

Bedrijven gooien hun eigen ruiten in op dit moment. Influencers krijgen de opdracht een positieve video of foto + tekst te maken. Er mogen zeker geen negatieve zaken vermeld worden. Hoe scheef beeld krijg je dan? Mensen gaat dit op den duur ook niet meer geloven.

Vooral influencing via Instagram is heel inefficiënt. Het zou pas een beetje interessant zijn wanneer men een URL in het bericht kan opnemen. Omslachtig gedoe via bijvoorbeeld linkin.bio werkt voor geen meter. Vrijwel niemand gaat naar de bio om vervolgens door te klikken. Dat vinden mensen veel te veel gedoe. En dan nog maar niet te spreken over de vele fake followers…

dennis

@Blockchain killer

– Een hoop frustratie voor een grote tak binnen een succesvolle marketing strategie. Momenteel werken wij met 80 actieve influencers op contract. De engagement en gegenereerde revenue bewijzen elke maand opnieuw dat je er flink naast zit 😉 Als je het maar snapt en goed weet uit te voeren met concrete afspraken.

Blockchain killer

Dennis,

Bedankt voor het verzieken van o.a youtube, en bedankt dat je de hele wanorde in stand houd voor een paar rotcenten, meer heb ik er niet over te zeggen.

Freddy

Altijd mooi om te zien:

Personen met 50k volgers waarvan waarschijnlijk ruim 25% fake accounts zijn. Instagram samen noemen conversies is je geld verbranden zonder enig resultaat.

Barbara

@Dennis
Als je maar hard genoeg commerciële rotzooi bij mensen door de strot duwt dan gaan ze vanzelf wel kopen. Bedankt inderdaad voor het mee om zee helpen van geloofwaardigheid.

dim

@barbara @blockchainkiller Why so Sad? In weze verschilt het niet zoveel van conventionele marketing. We gebruiken het alleen verkeerd. Laat de bedrijven lekker de fouten maken.

Overigens zijn influentials helemaal niet nieuw. Iedereen werkt er al jaren mee. Sponsering van sporters is niet anders dan influential marketing. Dit zetten we al ‘ ik weet niet hoe lang’ in.

Blockchain killer

Weet ik Dim, het probleem is echter nu dat influencers een soort celebrity status krijgen terwijl ze eigenlijk alleen maar wat ouwehoeren over een product voor wat centen. 0 entertainment waarde, 0 maatschappelijke waarde puur egotripperij.

Een sporter of muzikant die iets aan prijst bezit nog een soort van talent en wat wat “moeite doen” is.

Aanbeden worden door 12 jarige omdat je een lopend reclamebord bent is in mijn optiek echt verkeerd!

Maarja alles voor de winst hé?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond