Infographic: consument bewuster over cadeaus

Nederlanders zijn een stuk bewuster geworden over cadeaus; 75 procent van de consumenten wenst een op ervaring gebaseerd cadeau boven ‘meer spullen’ en 62 procent van de consumenten wil liever cadeaus krijgen die op hun verlanglijstje stonden dan surprises. Dat blijkt uit het Holiday Shopping Trends 2021-rapport.
De meeste respondenten van het onderzoek van Sitecore hebben een duidelijke verlanglijst als het gaat om cadeaus. Daarbij laten jongeren zich duidelijk inspireren door influencers. Een op de drie jongere respondenten zegt dat online influencers een top inspiratiebron zijn en blijkt toch een vorm van fear of missing out (FOMO) te hebben wanneer zij producten zien die influencers aanbevelen. Anderzijds blijkt dat er ook onder jongeren tussen 18 en 24 jaar een gebrek aan vertrouwen is in influencers (67 procent).
Het onderzoek laat verder zien dat er onder respondenten een gezonde mix bestaat als het gaat om voorkeuren voor online en fysiek shoppen. Voor de meeste productcategorieën (behalve reizen, beauty en eten) zullen mensen waarschijnlijk in beide kanalen winkelen. Bij persoonlijk winkelen tijdens de feestdagen kijken shoppers het meest uit naar het kopen van artikelen die alleen tijdens de feestdagen verkrijgbaar zijn.
.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond