Deel dit artikel
-

Infographic: Eerste barcodescan 50 jaar geleden, QR-code van GS1 is opvolger

Op de 50e verjaardag van de allereerste barcodescan roepen 22 toonaangevende bedrijven, waaronder Nestlé en Procter & Gamble, op tot een wereldwijde overstap naar de QR-code van GS1.

Na de eerste scan in Amerika had Albert Heijn de primeur met de lancering van de streepjescode in Nederland en wist andere Europese landen te overtuigen. Inmiddels staat de traditionele streepjescodes op meer dan 1 miljard artikelen en wordt dagelijks meer dan 10 miljard keer gescand. Nu vinden bedrijven het tijd om die te vervangen voor de QR-code van GS1.

De streepjescodes kun je alleen aan de kassa scannen, maar de QR-code van GS1 kan ook uitgebreide productinformatie aan consumenten laten zien. Denk aan waar het product vandaan komt en wat erin zit, gebruiksinstructies, recepten en keurmerken.

Het doel is dat de QR-code van GS1 tegen het einde van 2027 overal wordt gebruikt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond