Infographic: Nederlanders kopen Smart Home producten om hun energierekening omlaag te krijgen
Voor 39 procent van de huishoudens is energiebesparing, na gemak, de belangrijkste reden om Smart Home producten aan te schaffen, zo blijkt uit cijfers van de jaarlijkse GfK Smart Home Monitor 2021.
Onder consumenten die vijf of meer Smart Home producten hebben is dit zelfs vijftig procent. Een groot deel van de energiekosten in huis gaat naar een combinatie van verlichting, huishoudelijke apparaten, elektronica en verwarming.
Vorig jaar heeft de consument vooral geïnvesteerd in het creëren van een veilig huis. Zo werden veel slimme camera’s en deurbellen aangeschaft. Er is nu vooral een verschuiving van veiligheid naar gemak en energiebesparing, en van beveiliging naar apparaten in het huis en de tuin. Waarbij GfK een stijging van 740 procent in ‘Smart’ vaatwasers ziet, een verrassende groei van 105 procent in maaimachines en 147 procent in automatische besproeiing voor in de tuin.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond