Deel dit artikel
-

Infographic: Nederlanders kopen Smart Home producten om hun energierekening omlaag te krijgen

Voor 39 procent van de huishoudens is energiebesparing, na gemak, de belangrijkste reden om Smart Home producten aan te schaffen, zo blijkt uit cijfers van de jaarlijkse GfK Smart Home Monitor 2021.

Onder consumenten die vijf of meer Smart Home producten hebben is dit zelfs vijftig procent. Een groot deel van de energiekosten in huis gaat naar een combinatie van verlichting, huishoudelijke apparaten, elektronica en verwarming.

Vorig jaar heeft de consument vooral geïnvesteerd in het creëren van een veilig huis. Zo werden veel slimme camera’s en deurbellen aangeschaft. Er is nu vooral een verschuiving van veiligheid naar gemak en energiebesparing, en van beveiliging naar apparaten in het huis en de tuin. Waarbij GfK een stijging van 740 procent in ‘Smart’ vaatwasers ziet, een verrassende groei van 105 procent in maaimachines en 147 procent in automatische besproeiing voor in de tuin.

­­Nederlanders kopen Smart Home producten vooral vanwege het gemak en om hun energierekening omlaag te krijgen.
Amstelveen, 10 november 2021 – Voor 39% van de huishoudens is energiebesparing, na gemak, de belangrijkste reden om Smart Home producten aan te schaffen, blij…

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond