Infographic: Online consument kiest webwinkel vooral vanwege bezorgkosten

Consumenten maken de keuze voor een webwinkel vooral op basis van de bezorgkosten en retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PostNL onder meer dan 1.000 consumenten.

De bezorgkosten zijn voor 38 procent van de consumenten een belangrijk selectiecriterium, gevolgd door de retourvoorwaarden (31 procent), bezorgtermijn (18 procent) en de informatievoorziening (18 procent).

2 Reacties

Ik ben benieuwd hoe dit onderzoek is uitgevoerd. Er is een groot verschil tussen wat een consument denkt en werkelijk doet. Iedereen wil altijd meer opties/ meer service, maar de werkelijke impact hiervan hangt af van o.a. type product, user interface, gewenste merkbeleving etc.

Opvallend dat alles over logistiek gaat. Niet helemaal verrassend bij een onderzoek in opdracht van PostNL natuurlijk.

De infographic is erg ‘tactisch’ opgezet. Bijvoorbeeld ‘Wat vinden nieuwe klanten belangrijk’ (ipv ‘Wat vinden klanten belangrijk’).

Uit een eerder onderzoek van PostNL bleken namelijk vooral het product- en informatie aanbod verreweg het belangrijkste. Zie https://www.adformatie.nl/purpose-marketing/wat-verwacht-de-consument-van-een-webshop.

PostNL heeft de resultaten van dit vorige onderzoek op de eigen site blijkbaar weggehaald (of verplaatst) 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug