Infographic: ruim 60% van de Nederlanders mijdt sociale media op vakantie

Verslaafd aan de smartphone? Uit onderzoek van Interhome blijkt dat de Nederlander op vakantie zo min mogelijk op zijn of haar mobiele telefoon wil zitten. En het blijft niet bij goede voornemens. Ruim 60 procent geeft aan tijdens vakantie minder online actief te zijn.
De smartphone speelt wel een rol bij de vakantie. Een accommodatie kiezen gebeurt op basis van beoordelingen. Zo’n 35 procent noemt positieve reviews of online scores van een accommodatie een belangrijk argument om een vakantiehuis, hotelkamer of campingplek te boeken. Jongvolwassenen (25 – 34 jaar) hechten het meeste belang aan reviews (34%).
Eén op de tien geeft aan reisbloggers te volgen op sociale media. Bij jongeren tussen 18 en 24 jaar is dit percentage een pak hoger; daar zegt een kleine 30 procent te genieten van de content gecreëerd door influencers en reisbloggers.
De kans dat er een tv-toestel te vinden is in de hotelkamer of vakantiewoning is reëel. De kans dat die tv gebruikt wordt, is een pak kleiner. Die laatste heeft zijn beste tijd gekend: zo’n 80% zegt minder tv te kijken op vakantie dan thuis.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond