Deel dit artikel
-

Infographic: SEO trends van 2019

De wereld van Search Engine Optimization (SEO) is aan verandering onderhevig. Dankzij kunstmatige intelligentie en machine learning in de zoekalgoritmen, maar ook dankzij visuele zoekapps als Google Lens. In deze infographic leer het het nodige over voice search, mobile first indexing, latente semantische indexing en de impact van GPDR.

Deel dit bericht

3 Reacties

Peter Driessen

Ik zou toch meer verwachten van emerce dan alleen maar een infographic van een of ander buitenlands marketing bureau te kopiëren en te plakken. Iemand met een beetje verstand van SEO weet dat dit niet de trends van 2019 zijn. HTTPS speelt al enkele jaren en vrijwel iedere fatsoenlijke website zit op HTTPS.

GDPR speelt niet echt een rol in SEO, al kan je cookiewall wel roet in het eten gooien als je het niet goed implementeert.

Mobile first indexing is al in 2017 aangekondigd door Google en in 2018 ingevoerd.

Wat wel steeds belangrijker wordt is javascript in relatie met SEO, maar dat wordt hier niet genoemd. Het gebruik van Javascript frameworks en technieken neemt steeds meer toe, terwijl dit grote gevolgen voor SEO kan hebben.

Frank Van Tatenhove - Int search engines

Peter, helemaal juist!

bert

Wat mij opvalt is dat Google steeds minder echt kan zoeken en steeds meer een populariteitsindex aan het worden is. Natuurlijk was het dat al, alles indexeren is niet te doen, populariteit doorklikken per zoekwoord vastleggen wél, maar toch. Ze pretenderen een hoop interessante AI te ontwikkelen. Mag ik daar eens van profiteren, bijvoorbeeld door teksten echt te analyseren en de relevantie bij zoekzinnen te bepalen?
Beste zoekmachine die Google op dit moment heeft is Youtube, en vooral omdat daar vrijwel niks verkocht wordt. Eigenlijk is alles daar zonder monitizing (onder de 10000 followers) normaal gesproken zinvolle content.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond