Deel dit artikel
-

Infographic: tech en travel trends

De manier waarop reizigers zoeken, boeken en op reis gaan, verandert. Hoe beïnvloeden technologie en de reiziger zelf het reizen in 2020? KLM zet het op een rijtje.

De helft van Gen Z en millennials houden bij het boeken rekening met het Instagramgehalte van hun bestemming – hoeveel likes levert het op? Voor 25,8 procent van hen is het zelfs een vereiste dat op de vakantiebestemming mooie foto’s gemaakt kunnen worden.

Instagram vormt ook in 2020 een steeds belangrijkere bron van reisinspiratie. Daarbij kijken reizigers vooral naar posts van vrienden en familie (65,3 procent) of van onbekenden via hashtags (45,9 procent). Influencers en bekende mensen worden minder vaak gezien als inspiratiebron voor de vakantie (14,5 procent). Sterker nog, meer dan de helft van de reizigers vindt foto’s van reisbestemmingen die influencers delen niet geloofwaardig.

Veel mensen besteden uren aan het afspeuren van zoekmachines en websites op zoek naar de ideale reisbestemming. De smart speaker neemt dit uitzoekwerk direct van hen over. Reizigers vinden de ideale bestemming en een passend vliegticket steeds vaker met behulp van voice-technologie. De boeking service van KLM, die voornamelijk wordt gebruikt met de Google Assistent, groeit met 10 procent gebruikers per maand.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond