Infographic: waarom drukwerk nog steeds bestaat

Drukwerk is nog lang niet dood, zoals iedereen met een fysieke postbus zelf kan constateren. Sterker nog: als je aandacht wilt, is ouderwetse post zo slecht nog niet. Volgens studies openen consumenten 70 tot 80 procent van hun post, en ook reclamefolders worden nog altijd aandachtig bekeken. Drukwerk wordt tegenwoordig gebruikt om verkeer naar hun site te krijgen. E-mail marketing krijgt dat niet altijd voor elkaar.

is-mail-dead_jpg

5 Reacties

Mooi artikel met een kern van waarheid, maar hier bekruipt mij het WC-eend gevoel als ik zie dat de publicist van deze mooie infographic United Mail blijkt te zijn. En wat doen die vooral? Precies.

Drukwerk heef idd eigenschappen die je digitaal nooit kunt evenaren. Vandaar kan offline perfect werken als aanvulling op al je online communicatie activiteiten. Dit artikel sluit hier perfect op aan. Je leest hier voor welke soorten boodschappen je welke media het best kunt inzetten. http://www.deherenvanfatsoen.nl/email-marketing/hoe-oude-en-nieuwe-media-elkaar-versterken/

Drukwerk en Direct Mail vervullen een volwaardige en gelijkwaardige rol in de middelenmix. Net als Online, Mobile marketing en Social Media dat doen. Drukwerk en Direct Mail krijgen echter een nieuwe identiteit. Met behulp van Targeting bereikt de juiste content de juiste ontvanger.
Drukwerk en Direct Mail is dan ook niet ouderwets maar helemaal RETRO.

Ik denk dat digitaal en papier elkaar kunnen versterken. Maar wat ik helemaal niet snap is de houding van een marketeer.
Hij of zij wil zich toch vaak onderscheiden van de concurrent? En wat doen ze allemaal? Juist allemaal kiezen ze voor mobile of digitaal.En ja, wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de S&*t. Het is al zo druk op mijn mobiel in mijn broekzak.
De brievenbus is echt steeds leger. Dus als je aandacht wilt om vervolgens digitaal te gaan…kies toch je toch voor papier en de brievenbus?
Digitaal is wel handig hoor en super high tech. Maar is het echt leuk en onderscheidend.Mwoah.

Je hoort het van alle kanten en je ziet het ook gewoon steeds meer gebeuren dat digitale media de voorkeur heeft. Echter denk ik vaak wel dat dit komt en dit zien we ook bij partners dat het vaak een kostenpost is. Neem als voorbeeld de belastingdienst die de directe post heeft geschrapt. Overgroot deel van de bevolking heeft deze informatie liever per post dan per mail. Het is dus niet altijd een voorkeur voor digitale media maar ook vaak vanuit de bedrijfskant een korting op kosten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug