Deel dit artikel
-

‘Informatie over rechten bij pakketreizen schiet tekort’

Reisaanbieders moeten consumenten voordat ze een boeking afronden, informeren over wat voor soort reis ze boeken. Dat moet door middel van een standaardtekst en een link naar een standaardformulier waarop alle basisrechten staan.

De Consumentenbond maakte een proefboeking voor een pakketreis bij vijftien online reisaanbieders. Slechts vijf van hen lieten de verplichte standaardtekst tijdens het boeken zien. En maar zes aanbieders gaven voor de definitieve boeking een linkje naar het verplichte standaardformulier.

Alleen Corendon en Expedia doen het op alle drie de punten goed. Zij bevestigen voor boeking met de verplichte standaardtekst en het standaardformulier.

KLM, Prijsvrij, Sunweb, Transavia Holidays en Treinreiswinkel schieten juist op alle drie de punten tekort.

D-Reizen, De Jong Intra, KLM, Prijsvrij, Transavia, Tui, VakantieXperts en Vliegwinkel pasten direct hun boekingsproces aan. Zij beloofden dit snel te zullen doen. De Vakantie Discounter, Ryanair en Sunweb vonden hun informatievoorziening al voldoende. De Treinreiswinkel was niet bereikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond