Deel dit artikel
-

ING: E-commerce kansen voor foodservice groothandel

Internet is voor foodservice groothandel het afgelopen decennium het belangrijkste verkoopkanaal geworden. Door nieuwe technologie en mogelijkheden verwachten klanten van groothandels dat zij hun online activiteiten steeds beter en relevanter maken. Dat stelt ING Bank in een sectorvisie.

Dat relevanter maken kan bijvoorbeeld door het assortiment slimmer te ontsluiten, bestelmogelijkheden via mobiel of tablet te optimaliseren of door recepten en kookinstructies te delen.

In 2013 daalde de omzet van foodservice groothandel voor het derde jaar op rij naar 6,5 miljard euro. In 2014 neemt de basis onder economisch herstel geleidelijk vastere vorm aan. Het is de vraag of de foodservicemarkt het omslagpunt dan al bereikt aangezien de consumentenuitgaven nog niet opleven. Ondertussen bestelt het merendeel van de bezorgklanten van groothandels online. Investeringen van groothandels in e-mail marketing en bestelgemak zorgen dat het belang van e-commerce steeds groter wordt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond