Deel dit artikel
-

ING gaat digibeten helpen, maar sluit servicepunten

De zogenoemde Digicoaches van ING gaan vanaf vandaag het land in met een rondreizende pop-up store waar mensen terechtkunnen met al hun digitale vragen.

In Nederland zijn er zo’n 2,7 miljoen mensen van 12 jaar of ouder die geen of weinig digitale kennis en -vaardigheden hebben. Van de ING klanten van boven de 18 jaar bankiert 11 procent niet digitaal via internet of mobiele telefoon, onder 66-plussers is dit zelfs 30 procent.

Tot met 21 december kunnen al deze mensen, ook niet-ING klanten, met al hun digitale vragen terecht bij de rondreizende pop-up store van ING. Zij krijgen tips over internetbankieren, mobiel bankieren en mobiel betalen, maar ook met andere digitale vragen over bijvoorbeeld online winkelen. Ook kunnen mensen zich inschrijven voor het volgen van een workshop in de lokale bibliotheek of bij een ING-kantoor om digitaal vaardiger te worden.

Ook op de ING-kantoren zijn speciale Digi-corners ingericht waar klanten persoonlijke geholpen kunnen worden door een Digicoach. Daarnaast geeft ING regelmatig Digiworkshops aan grotere groepen klanten in de ING-kantoren, maar ook in bibliotheken en bij seniorenverenigingen.

Volgens de Telegraaf wil ING volgend jaar 150 van de 380 servicepunten sluiten in onder meer de Bruna, Primera en The Read Shop. De servicepunten die overblijven zullen worden omgevormd tot plaatsen waar onder meer ouderen kunnen worden geholpen met internetbankieren.

Foto ANP/Jean-Pierre Jans (in opdracht van ING)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond