Deel dit artikel
-

ING rolt nieuwe pinpas uit

ING markeert 40 jaar pinnen met de introductie van vernieuwde ING Betaalpas van Visa of Mastercard voor particuliere en zakelijke klanten.

De nieuwe ING betaalpas werkt precies hetzelfde als voorheen, maar met nieuwe mogelijkheden zoals een betere acceptatie buiten Europa, voor zowel de fysieke als de digitale betaalpas, contactloos geld opnemen met mobiele telefoon of smartwatch via Apple Pay, Google Pay of Garmin Pay en online betalen met de betaalpasgegevens door simpelweg de kaartgegevens in te vullen.

De nieuwe betaalpas voor particuliere klanten blijft in de vertrouwde ING-oranje kleur. De zakelijke pas is wit en daardoor goed te onderscheiden van de particuliere betaalpas voor klanten die in het bezit zijn van beide passen. Ook kunnen particuliere klanten de pas nog steeds personaliseren met een eigen foto. Daarnaast behoudt de betaalpas de inkeping, waardoor het voor klanten met een visuele beperking ook gemakkelijk blijft om de pas te herkennen.

De nieuwe betaalpas heeft een staand ontwerp met, naast het vertrouwde ING logo, nog een ander logo: het Mastercard of Visa logo. Daarnaast staat op alle betaalpassen een 16-cijferig kaartnummer, daardoor lijkt hij op een creditcard, maar het is een betaalpas. Een belangrijk verschil is dat elke transactie gewoon zoals klanten gewend zijn direct wordt afgeschreven van de betaalrekening.

Alle nieuwe klanten ontvangen de nieuwe ING Betaalpas van het merk Visa of Mastercard en binnenkort begint ING ook met het vervangen van de bestaande betaalpassen. Klanten hoeven hiervoor zelf niets te doen. Wel is het belangrijk dat het adres dat bij ING bekend is klopt, zodat de nieuwe betaalpas op het juiste adres wordt bezorgd. Een adreswijziging kan eenvoudig worden doorgegeven via de ING App, Mijn ING of op een ING Servicepunt.

Het is deze week 40 jaar geleden dat pinnen zijn intrede deed in Nederland. In november 1985 verrichtte toenmalig minister van Verkeer en Waterstaat Neelie Smit-Kroes de allereerste pinbetaling op een tankstation in Geldrop met een betaalpas van de Postgiro, een voorloper van ING. Sindsdien is er veel veranderd: van magneetstrip naar chip, van chip naar contactloos en van contactloos naar mobiel betalen met telefoon of smartwatch.

Deel dit bericht

16 Reacties

W.E.Sneloolhuizen. - I

Fijn, dat ik als particular verder niets hoef te doen om de nieuwe pas te ontvangen

Gerrit polman - Particulier

eindelijk nieuwe passen

Stephan

ik pas.

Erwin Boogert

Dan moet je je kaarten laten zien.

Nomen Nescio

Het kost te veel tijd om al uw cookies één voor één te weigeren. Dat moet wettelijk in één keer kunnen.

C.A.M. Ringeling

Oké, moet dat nieuwe 16 nummer dan niet worden doorgegeven aan (bv) bedrijven/organisaties die nu automatisch incasseren?

DR No

de oude oranje was opvallend snel kapot

HenkH

blij dat uiteindelijk het betalen onder Mastercard wordt ingevoerd. dit biedt uiteindelijk de mogelijkheid om grwoin met je betaalpas alszijnde internationale debetcard te kunnen betalen. vond daarom Maestro dan ook niks. nu kan je dus ook eindelijk internationale betalingen doen buiten Ideal en eventueel nog Paypal om. daar stokte het ook bij mij. denk dat andere banken dan ook nu snel zullen volgen, want had daar al iets over gelezen. maar ING de 1e nu 👍👍

HenkH

wordt al kotsmisselijk van al die cookies. daarom zet ik ze ook altijd uit. maar “emerce.nl” hier gaat tever ! wettelijk heb je het recht om deze af te wijzen. maar emerce.nl VERPLICHT je deze te accepteren, wat BUITEN de Wet als Zware en Ernstige overtreding van de Privacy dan ook aangemerkt mag worden !! dit gaat werkelijk te ver ! een boete door het ACM hoort hier dan ook zéker op zijn plaats ! ik ga dat melden !

doen jullie dat dan ook, want dit mag Nooit en te Nimmer een “vrijbrief” zijn ! kwestie van slechts alleen even doorgeven.

DIT KÀN GEWOON NIET !

ZE GAAN ER VANDOOR MET JE GEGEVENS !!

tel.nr. 070 – 7222 000

Anoniem

en ja zo stiekem nog meer controle over ons
u eet friet dan gaat u ziekenfonds met 40 € omhoog

JanJ

@HenkH,

Niet zo hysterisch, het is geen Ernstige of zware overtreding om Cookies niet te kunnen weigeren.

Het is zelfs helemaal geen overtreding als dit vooraf op de site wordt vermeld, u kunt dan simpelweg de site verlaten als u dat niet wilt.

HET IS NIET VERPLICHT OM COOKIES TE KUNNEN WEIGEREN!

Het is trouwens ook geen schending van uw privacy en met welke van uw gegevens zouden ze mee van door gaan volgens u?

U heeft duidelijk geen enkel idee wat cookies zijn, wat de regels ervoor zijn en wat ernstige delicten zijn.

En ja, emerce.nl zou haar cookiebeleid zeker kunnen verbeteren, maar een ongefundeerde hysterische reactie is nu ook weer niet nodig.

En nog even dit. De ACM doet helemaal niks met uw klacht en zal al helemaal geen boete uitschrijven zoals u suggereert.

Klaas de Rijder

ik voel de volgende scams al weer aankomen.
” Goede morgen mevrouw,/ meneer, als service van de ing komen wij uw oude kaart ophalen en zorgen dan dat u vanmiddag de nieuwe krijgt. als u de pincode geeft, zullen wij die gratis alvast op de nieuwe kaart zetten.”..

Michael

Henk, is uw caps lock defect en bent u overspannen?

Erik S

@HenkH, die nieuwe passen zijn de banken al een jaar aan het uitgeven. Ik heb de nieuwe (Rabobank) pas al bijna een jaar in bezit.

HB van Hattem

Zal wel weer extra kosten met zich mee brengen om het management te beloben

Vagevuur...

Sinds 2020 betaal ik alleen maar nog contant, digitaal geld is geen geld maar lucht, gaat de stekker eruit kun je fluiten naar digitale betalingen.
Tevens zijn digitale betalingen alleen maar controle en heeft niets met “veiligheid” te maken !
En is er geen fysieke winkel, dan doe ik alleen maar nog per laptop een online bestelling.
Dus pinpassen, smartphone’s, smartwatches, google/apple Pay zie ik als slavernij 2.0
Alleen de kudde vindt dit geweldig !
De nieuwe pinpas komt gewoon in m’n beurs naast het contant geld.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond