Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2023 geopend

Op dinsdag 31 oktober wordt het beste werk in experimentation en optimisation bekroond tijdens DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards). Ambitieuze Experimentation-specialisten kunnen vanaf nu een case indienen in drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Daarnaast wordt de Lindeboom Heroes-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst. De inschrijfperiode sluit op 15 september.
De reden voor de naamsverandering naar Experimentation Heroes komt voort uit de verbreding en professionalisering van het Conversion Rate Optimization-werkveld (CRO). Waar CRO oorspronkelijk draaide om experimenten met als doel conversie-optimalisatie, werken professionals binnen dit vakgebied nu op veel bredere schaal. Ze experimenteren nu met thema’s die verder gaan dan alleen het verkrijgen van inzicht in doelgroepen of de effectiviteit van nieuwe functionaliteiten.
CRO is uitgegroeid tot een praktijk waarin experimenten op veel bredere schaal binnen organisaties worden uitgevoerd. In lijn daarmee heeft de initiatiefnemer van het event, de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, eerder dit jaar al zijn naam gewijzigd.
Met de eerste editie van DDMA Experimentation Heroes krijgt het programma een geheel nieuwe opzet. Voorheen bestond het programma uit een reeks presentaties van alle genomineerden en keynotes. Nu is het dagschema opgedeeld in drie verschillende zalen, elk met een eigen hoofdthema. Bezoekers hebben nu de mogelijkheid om te kiezen welke case hen het meest interesseert en daar verdieping in te vinden. Daarnaast is het event voor het eerst volledig Engelstalig is. Tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via: experimentationheroes.com.
De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, de initiator van Experimentation Heroes heeft de categorieën dit jaar weer goed onder de loep genomen. De categorie Traffic generatie gaat verder onder de naam Omnichannel. Inhoudelijk blijft deze categorie nagenoeg hetzelfde en draait primair om experimenten met als doel om een brede funnel richting en op een website te optimaliseren. De jury kijkt hier vooral naar elementen als click through rate, conversie, return on advertising spend en thema’s als off/online-combinatie en kanaalexperimenten. De categorie richt zich daarmee op omnichannel-experimenten, die bijvoorbeeld buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.
De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vijf experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Denise Visser (bol.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. Afgelopen jaar kwamen Beter Bed (Conversie), VodafoneZiggo (Conversie), VodafoneZiggo (Experimentation Culture), Kruitbosch (Traffic generatie) als winnaars uit de bus.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond