Deel dit artikel
-

Instagram maakt foto’s ‘shoppable’

Objecten op een foto aantikken en dan met een vingerveeg bestellen bij een webwinkel. Die techniek probeert Instagram op dit moment uit bij een aantal gebruikers in de V.S. en Engeland.

Dat dit er komt, staat buiten kijf. Het is alleen de vraag in welke vorm en wanneer het wereldwijd wordt geïntroduceerd. Al langer onderzoekt Facebook ook voor Instagram of het mogelijk is om een transactionele link te verbinden met foto’s op zijn platform. Het antwoord daarop is ja, gezien de hoeveelheid fans zich laten inspireren door bijvoorbeeld influencers in de mode-industrie.

De vraag is hoe die link eruit moet gaan zien. Binnen de huidige proef, die Techcrunch als eerste meldt, verlaten gebruikers de foto-app nooit. Ze geven de informatie van een creditcard of bankkaart op en verrichten daarmee de betalingen. Punt is wel dat Instagram enkel boekingen bij locaties als restaurants or salons faciliteert. Productaankopen niet.

Foto: mainstream (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond