Deel dit artikel
-

Instagram verwelkomt Nederlandse adverteerders eind deze maand

Nederlandse adverteerders kunnen vanaf 30 september advertenties inkopen bij Instagram. Dat heeft de Facebook dochter woensdag bekend gemaakt.

Instagram laat vanaf vandaag al meer internationale adverteerders toe. Tot dusverre konden alleen advertenties worden ingekocht in de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland en Australië.

Vanaf vandaag zijn onder meer Mexico, India en Zuid Korea toegevoegd, maar de Benelux nog niet. Dat gebeurt pas per 30 september, wanneer in 200 landen advertenties kunnen worden ingekocht.

Tegelijk introduceert Instagram nieuwe advertentieformaten, onder meer voor videoadvertenties van dertig seconden, in plaats van 15 seconden, de huidige limiet. Adverteerders kunnen hun tv reclames daardoor omwerken naar Instagram. Advertenties in landschap en portretmodus waren al eerder geintroduceerd.

Ook worden niewe call to actions gelanceerd, snelkoppelingen als Shop Now, Install Now, Sign Up en Learn More.

Instagram telt 300 miljoen maandelijkse gebruikers. De advertentie-inkomsten worden geraamd op 1,5 miljard dollar in 2016, volgens eMarketer, oplopend naar 2,8 miljard in 2017.

Evan Lorne / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond