Deel dit artikel
-

Instagrammuseum Youseum haalt 3 miljoen euro op

‘Instagrammuseum’ Youseum heeft in een investeringsronde 3 miljoen euro opgehaald. De investering is afkomstig van angel investeerders en private equity. Het nieuwe kapitaal gaat Youseum gebruiken om sociale media musea te openen in Europa. De eerste internationale locaties zullen begin 2022 opengaan in Duitsland en Zweden.

Youseum heeft momenteel twee locaties in Nederland. De eerste locatie opende in 2019 als pop-up in Amsterdam. Hoewel de eerste lockdown niet lang na de opening werd afgekondigd, trok Youseum in het eerste jaar 75.000 bezoekers. In juni van dit jaar ging de tweede locatie open in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.

Oprichter Koen Derks haalde zijn inspiratie voor de opening van een dergelijk TikTok- en Instagram-museum uit New York, waar hij jarenlang als bankier werkte. Daar waren al diverse pop-up musea gericht op het maken van creatieve foto’s en videos om die te delen op platforms als Instagram en TikTok.

De nieuwste Youseum-locaties zullen worden geopend in Westfield CentrO, in Oberhausen, en in Westfield Mall of Scandinavia in Stockholm.

Foto via Facebook

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond