Deel dit artikel
-

Interactieve proeverijen op volledig virtuele Horecava

De 65ste editie van Horecava, die deze week zou zijn aangevangen in RAI Amsterdam, wordt volgende maand noodgedwongen volledig virtueel gehouden. Inclusief interactieve proeverijen.

Aanvankelijk zou de grootste horecabeurs van Nederland in aangepaste vorm zowel fysiek als virtueel plaatsvinden. Bij de Horecava draait het immers om proeven en ruiken.

De Horecava zou eerst een aangepaste indeling krijgen met bredere gangpaden, ‘crowdmanagement’ en diverse veiligheidsmaatregelen in het beursgebouw.

Ook zou het aantal bezoekers beperkt worden, waarbij men wilde streven naar een representatieve dwarsdoorsnede van alle segmenten en doelgroepen in de markt.

Vanwege de maatregelen van de overheid is gekozen voor het virtuele concept: een mix van het uitwisselen van kennis en ervaringen met beleving en entertainment.

Het congres en productpresentaties van Horecava Limited worden vanzelfsprekend virtueel aangeboden. Op het hoofdpodium schuiven ‘bekende en spraakmakende gezichten uit de markt aan tafel en reiken we meerdere awards uit’.

Op een ander podium presenteren start- en scale-ups lhun elevator pitch. In deze korte presentatie laten ze hun nieuwe product of dienst zien.

De Horecava wil via interactieve proeverijen bezoekers toch kennis laten maken met diverse nieuwe producten. Door middel van een app en toegestuurde tastingbox doen ze live mee. Zo is er een Vegan tastingbox met zeven producten die ‘perfect aansluiten op de vega(n) of fexitariër’.

Vandaag start al een andere online beurs. De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR) organiseert van maandag 11 tot en met zondag 17 januari een online reisbeurs als alternatief voor de Vakantiebeurs die niet kan plaatsvinden.

Het gaat om twintig reispresentaties die door kleinschalige reisspecialisten worden gegeven. Grotendeels gespecialiseerde touroperators die ‘alles van hun bestemming of themareizen weten’.

Op maandag 1 februari 2021 zijn, na registratie, verschillende kennis-, inspiratie en tastingsessies te volgen op de site van de Horecava. Carlijn Groen-Wijnmalen, Food Group Director Horecava, opent het digitale event. Met hierin een terugblik van het afgelopen jaar en een toelichting van Horecava Limited.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond