Deel dit artikel
-

Intergamma ziet resultaten van cross channel strategie

Intergamma, moedermaatschappij van de formules Gamma en Karwei, denkt dat de cross channel strategie heeft bijgedragen aan de omzetstijging. De consumentenomzet ging in 2014 naar 1,6 miljard euro.

Volgens Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma, gebruiken klanten  steeds vaker de mogelijkheid om via de webshop of de nieuwe app bestelde artikelen op te halen in een winkel. Binnenkort kunnen klanten in de bouwmarkt via een speciaal ontworpen internetzuil alle producten, zoals meubels, direct zelf bestellen. ‘Veel klanten die nu laminaat of een tuinset laten thuisbezorgen, hebben deze artikelen eerst bekeken in de winkel. Wij maken het onze klanten op die manier steeds makkelijker.’

Ook wordt er steeds vaker gebruikgemaakt van de mogelijkheid om via de website de voorraad te controleren. Het aantal bezoekers van de websites van de formules is in een jaar tijd met 28 procent gestegen tot 1,2 miljoen bezoekers per week.

Verder hebben alle Nederlandse bouwmarkten van Intergamma een PostNL Pakketpunt, waar klanten hun bestelling van andere winkels, zoals Coolblue of Zalando, kunnen ophalen en/of versturen. Dit jaar zullen in de bouwmarkten ruim een half miljoen pakketten worden afgehaald.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond